BCRM215D Управление на комуникациите и връзки с обществеността

Анотация:

Целта на курса е да запознае студентите с ефективните връзки с обществеността в съвременната комуникационна политика на организацията. Предмет на основната част от предлаганите теми са същността и значението на пъблик рилейшънс и конкретните практически стъпки за изграждане на имиджа на съвременната фирма.

Сред основните теми по занятия са ПР техниките в практиката, ПР кампаниите, специалните събития. Анализират се целевите публики, каналите и носителите на печелившите послания, спецификата на различните видове медии. В рамките на курса се разглеждат анализирането, организирането, бюджетирането, реализиране и др. на конкретна ПР кампания в практиката. Визирани са основните теми, които разглеждат накратко историята и развитието на връзките с обществеността, разликите между рекламата и връзките с обществеността в туризма, видовете ПР, управлението на връзките с обществеността.

Като конкретен резултат от този курс студентите ще знаят основните определения, функции и задачи на рекламата и връзките с обществеността, както и основните ключови понятия, свързани с организацията на съвременната пъблик рилейшънс кампания. Студентите ще могат да планират кампания в бизнеса, да познават ефективните ИМК във фирмата, да пишат план-сценарий на специални събития и др.

В рамките на курса са предвидени дискусии по теми, анализ на случаи, разработване на самостоятелни писмени работи, посещение и отразяване след това на конкретно събитие и др. В посочения обем от часове за лекции и упражнения са включени практически казуси от международни и национални пъблик рилейшънс кампании, кризисен пъблик рилейшънс и др.

прочети още
Бизнес комуникации - ДО

Преподавател(и):

доц. Соня Алексиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

1) ще знаят:

основните определения, функции и задачи на връзките с обществеността в туризма, както и основните ключови понятия в културния туризъм

видовете културен туризъм и кои са ефективните комуникации с външните и вътрешните публики в туристическата индустрия

как се подготвят и организират специални ПР събития на съвременната туристическа фирма, кои са класическите ПР техники, как трябва да се изгражда имдиж на туристически продукт, компания, регион, държава и др.

2) ще могат:

да планират сами пъблик рилейшънс кампания в туризма, да владеят основните ПР техники

да избират и предлагат най-добрите в практиката средства за реклама и ПР

да пишат план-сценарий на специални събития и др.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

първоначални знания по маркетинг

първоначални знания по реклама



Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Монографии, учебници, сборници

Алексиева, С., Връзки с обществеността на културния туризъм, С., 2004

Алексиева, С. Пъблик рилейшънс - Книга за това, което не може да се купи, а трябва да се спечели, С., 2008

Дейвис, А., Всичко, което трябва да знаете за пълбик рилейшънс, С., 2007

Кафтанджиев, Хр., Рекламната комуникация. С., 1995

Кътлип, С., Сентър, Ал., Бруум, Гл., Ефективен пъблик рилейшънс. С., 1999

Кунчик, М.,Ципфел, А., Въведение в науката за публицистика и комуникации, С., 1998

Рийс, Ар, Рийс, Л., Залезът на рекламата и възходът на пъблик рилейшънс, С., 2003

Сб. Първото десетилетие. Връзки с обществеността за демокрация (1995-2005), С., 2005

Лехтонен, Я., Рисковете на публичността, С,. 2006

Петев, Т., Комуникация и социална промяна, С, 2001

Райков, З., Корпоративен имидж, С, 2001

Стойков, Л., Пачева, В., Връзки с обществеността и бизнес комуникации, С., 2005

Фидлър, Р. Медиаморфоза. Да разберем новите медии, С., 2005

Фокс, У., Как се пишат новини, С., 2005

Маринов, Р., Стратегически комуникационен мениджмънт, С., 2005

Стойков, Л., Управление на връзките с обществеността, С., 2007

Златева, М., "Мостове към консенсуса" - ПР, журналистика и медии, С., 2008

Шипли, Д., Шуолби, У., Интернет етикет, С., 2009

Стоянов, Р., Конфликтен дискурс, масмедии и политика, С., 2009

Пачева, В., Кризата под контрол, С., 2009

Скот, Д., Новите правила в маркетинга и в ПР, С., 2009

Брекенридж, Д., PR 2.0, С., 2009

Томс, Ж., Георгиев, Д., Успешен онлайн маркетинг с 65 примера от практиката, С., 2010

Томс, Ж., Георгиева, К., Инструменти за социални мрежи, С., 2011

Сб. Пъблик рилейшънс, журналистика и медии в глобалния свят, С., 2012 г.

Рийд, Дж., В крак с онлайн маркетинга, С., 2012

Интернет източници:

http://www.ipra.org/

http://www.instituteforpr.org/

http://www.prsa.org/

http://fmf.rian.ru/

http://www.iaaglobal.org/

http://adage.com/

http://www.cipr.co.uk/

http://test.bdvo.org/test/

Средства за оценяване:

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ Три писмени работи през семестъра

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА Курсов проект