VIPB600 Натурни студии - ІІ част
Анотация:
• В курса се цели усложняване на учебната постановка.
• а) силно раздвижване на човешката фигура
• б) ракурси на човешки форми
• в) група от две или три фигури
• Тази усложненост на задачата разгръща сложна пространствена организация.
• Пластичната форма става носител на многопластова характеристика, определяща характера на човешката фигура и от там композиционната структура на картината придобива динамична образност.
Преподавател(и):
доц. Венцислав Занков д-р
преп. Станимир Божилов
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• теорията за изграждане на пространство чрез организацията на светлината и сянката.
• порядъка на ритъм и баланс в живописната творба
2) могат:
• да строят сложни композиции, където формите придобиват знаков, пластичен характер, израз на многопластов порядък.
Предварителни изисквания:
Студентът е задължен да придобие достатъчно знания за човешката фигура в програмата – Натурни студии, І част
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• Основна литература:
• АВРАМОВ, Д., Естетика на модерното изкуство. - София: Наука и изкуство.,1969.
• БОЖКОВ, Атанас. Българско изобразително изкуство. – София: Септември, 1988.
• БАМЕС, Годфрид. Човешкото тяло. София: Труд , 2000
• РАЙЧЕВ, Румен. Цветовете в изкуството. – София: ЛИК
• ЦОНЕВ, Кирил. Технически наръчник на художника. - София: Наука и изкуство, 1957.- 210 с. : с ил.
• Kandinsky, V., Point & Line to Plane. - London: Dover Publication, 1980
• Допълнителна литература:
• Кенет, К., Голото тяло. – София: Бълг. худож., 1983
• Киплик, Д. И Техника на живописта. София: Наука и изкуство, 1956.
• Перюшо, А., Животът на Ван Гог. – София: Бълг. худож.,1981
• Фрай, Р., Въображение и рисунка. – София: Наука и изкуство, 1988
• Цонев, Кирил. Технически наръчник на художника. – София: Наука и изкуство, 1957. – 210 с.
• Чоканов, К. Пластична анатомия. -2. осн. прераб. и доп.изд. – София:Наука и изкуство,1974.
• Gage, J., Masters of Colour: Derain to Kandinsky. – London:Thame & Hudson Ltd., 2002
• Gombrich, E., The Story of Art. – London: Phaidon Press , 1972
• Gottfried, F., Gustav Klim. - Cologne: Taschen, 1991
• Greenberg, C., Art and Culture: Critical Essays - Boston : Beacon Press, 1961
• Honnef, K., Contemporary Art. – Cologne: Taschen, 1988
• Itten, J., The Elements of Color.- New York: Van Nostrand Reinhold , 1970
• Itten, J., Hagen, E., The Art of Color. - London: John Wiley & Sons, 1974
• Janson, H., History of Art. - New York: Harry N. Abrams, 1986
• Mayer, R. The artist’s handbook of materials and techniques.
• Moszynska, A., Abstract Art. - London: Thames and Hudson Ltd, 1990
• Overy, P., Kandinsky: The Language of the Eye, New York : Praeger , 1969
• Padgham, C., Saunders, J., The Perception of Light and Color, - G. Bell & Sons Ltd., 1975
• Stephenson, J. The materials and techniques of painting.
• Ulrich, B., Max Ernst, Cologne: Taschen, 1988
Средства за оценяване:
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 80%
КОНФЕРАНС 20%