MBAM182 Проект: Изследователски подходи в бизнеса
Анотация:
• Представеният проект е симбиоза на теоретични постановки, проведени проучвания или значими изследвания по проблематиката и специализациите на програмата.
• От значение са основните резултати на проучването или проблемите, насоките или тенденциите от посочените примерни направления, като се подчертава както тяхната систематизация, дискусия, така и възможности за приложение на инструментариум, принципни положения за методика или изводи за конкретна организация.
• Авторовата позиция е задължителна, т.е. необходимо е да се откроява ползваната литература, интернет източници (с коректно цитиране) и личната интерпретация.
• Разработката е 10-15 стр и включва систематизация на основните идеи от избрания материал, с посочване и извеждане на акценти, дискусионни моменти, лични открития и преценки
• При презентация в курс на тази извънаудиторна работа, то това се отразява на крайната оценка и за съответния аудиторния курс.
• Проектът се изготвя по актуален източник и по личен избор, но може да се представи и като екипна разработка – всеки от екипа (до 3 участника) анализира алтернативна гледна точка, друг акцент от разглеждания материал и дава лично мнение в общата разработка.
Преподавател(и):
доц. Димитър Панайотов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят:
• Да свързват теорията със закономерностите в организациите и бизнеса, необходимостта от проучване, формулиране на проблеми и тяхното решаване.
2) могат:
• Да използват инструментариум за анализ, изследване и приложение на разнообразните подходи за оптимизиране на теоретико-приложните ефекти по проблематиката и направленията в бизнеса, съобразно избраната специализация.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• По основни курсове на програмата като: Психология на бизнеса, Стратегически мениджмънт
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
5. Нови изследвания по моделите на Успешната интелигентност (УИ), Емоционалната интелигентност (ЕИ), Множествената интелигентност (МИ), Социалната интелигентност (СИ), Духовната интелигентност (ДИ) в бизнеса и организациите – описани в “Психология на бизнеса”(65-68 стр.) и “Мениджмънт и лидерство”, 2008 г., НБУ, глава 10
Средства за оценяване:
? Изисквания: Провежда се консултация по особеностите на проекта - представяне на разработка, под формата на изследователско проучване и многоаспектен анализ, чрез който студентите допълват или разширяват поставени въпроси по определен курс (към който проявяват подчертан интерес); възможности за релация с курс Психология на бизнеса и курсовете от специализациите.
? примерните тематичните области, като конкретните задачи за самостоятелна работа се маркират и представят за обсъждане пред студентите през първата - втората седмица от началото на курса; при формулиране на конкретна тема се обсъждат възможности за обзорна задача от Harvard Business Reviеw (8-10 стр) по примерната тематика; защитата е в рамките на определен курс или в заключителен семинар на специализацията.