PSYB001 Въведение в психологията
Анотация:
Курсът има за цел да въведе студентите в основните понятия и проблеми на различни поддисциплини на психологията. да представи интегриран, многоперспективен подход към науката психология, както и да формира първоначални практически умения за работа с психологически инструменти.
Преподавател(и):
доц. Милена Мутафчиева д-р
гл. ас. Кристина Гоцева-Българанова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Студентите ще:
знаят:
• Ще познават основната терминология на различни области от психологията;
• Ще знаят основните твърдения на теоретичните перспективи за обяснение на психологическите феномени.
• Ще имат обща карта за основните понятия от всички области на психологическото знание.
могат:
• Ще могат да водят дискусии за проблеми, свързани с определена област от психологията;
• Ще могат да осмислят критично психологически теории;
• Ще имат първоначални умения за провеждането на психологически експерименти и използване на психологически въпросници.
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Stangor, Ch. (2013). Introduction to Psychology. Flat World knowledge. 2nd ed.
Plotnik, R. & Kouyoumdjian, H. (2010). Introduction to Psychology. 9th ed. New York, Random House
Сиймън, Дж., Кенрик, Д. (2002). Психология. София. НБУ
Ериксън Е. (1996). Идентичност, младост и кризи. София. Изд. Наука и изкуство
Дилова, М. (2008). Експериментална психология на себепознанието. София, НБУ
Стаматов, Р. (2004). Детска психология. Пловдив. Издателска къща „Хермес”
Бренър, Ч. (1999). Увод в психоанализата. София. НБУ
Славин, Р. (2004). Педагогическа психология. Изд. Наука и изкуство
Христоматия по психология на познанието под ред. на Л. Андреева. (1998). София. НСА
Диси, Е., Райън, Р. (1992). Съвременно развитие на мотивационните изследвания. Българско списание по психология, 4, 5-16
Roth, I. (1990). Introduction to psychology: vol.1. East Sussex: Lawrence Erlbaum Associates
Средства за оценяване:
20% - участие в семинарите
50% - тест
30% - реферат по избрана от студента и съгласувана с преподавателя тема