PMCB206 Въведение в електронните медии
Анотация:
Курсът се състои от 30 академични часа, които представят различни форми на учебна натовареност. Теоретични лекции по проблематиката, дискусии и работни семинари – самостоятелна работа от студентите по предварително зададена тема.
Преподавател(и):
доц. Стойко Петков д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- Структурата, задачите и видове електронни комуникации;
- телевизионната и радио продукция;
- същността и теорията на електронните комуникации.
2) могат:
- да се ориентират в сложния и конкурентен свят на електронните комуникации;
- да планират производствоto и финасирането им.
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Масова комуникация, СМК и мнимо движение
- Възникване и развитие на електронните медии
- Телевизия
- Видове телевизионни организации по юридически статут
- ВИДОВЕ телевизия според разпространението на сигнала и обхват
- СТРУКТУРА НА ТЕЛЕВИЗИОННАТА ИНДУСТРИЯ
- ПРОГРАМИРАНЕ В ТЕЛЕВИЗИЯТА
- Разпространение на телевизионно съдържание
- ПРОИЗВОДСТВО НА ТВ ПРОГРАМИ
- Как да заснемем част от история, като използваме "Правилото на петте кадъра"?
- Развитие на проекта (за телевизионна програма)
- ПРОИЗВОДСТВО НА ТЕЛЕВИЗИОННИ ПРОГРАМИ 2
- Управление на електронна станция
- ПРОИЗВОДСТВО НА НОВИНИ
- Регулация на разпространението на аудио-визуално съдържание
Литература по темите:
ЗАДЪЛЖИТЕЛНА:
• Петков, Стойко. Аудио-визията. Производство, разпространение, показванеС.: Рой Комюникейшън, 2017
• Мелтев, Михаил. Кино и електронни медии. С.: Издателство на НБУ, 2012
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА:
• Михайлов, Владимир. Открита ли е телевизията. София: “Рой Комюникейшън” ЕООД, 2003
• Dominick, Joseph R. The Dynamics of Mass Communication. New York: McGraw-Hill Publishing Company, 2017
• Yeldell, Eric B. The Motion Picture and Television Business. Beverly Hills, L.A.: Entertainment Business Publishing Co., 2007