ADVB108 Сторителинг (корпоративни разкази)
Анотация:
Брандовете, които целят да привлекат вътрешни и външни публики, трябва да разкажат истории, които подтикват потребителите към действие. Storytelling-ът разглежда историята като връзка между характеристиките на бранда и потребителите. Курсът цели да разгледа историите като гласа на брандовете, с които те да започнат диалога със своите потребители.
Концепциите за storytelling, които се разглеждат в този курс, са подходящи за всеки тип организация (публична или частна, голяма или малка). Основната цел на курса е да се разгледа умението да се разказват истории, като основа за успех в бизнеса.
Обучението включва разнообразни методи и техники на обучение: синтезирано теоретично изложение под формата на интерактивни презентации, индивидуална и групова работа по поставени задачи, тематични и сюжетно-ролеви упражнения и симулации в контекста на разглежданите теми, дискусии, практически указания и съвети, споделяне на добри практики и научени уроци. От гледна точка на процеса, обучението предлага условия за постоянен диалог с участниците и активното им ангажиране, включително и чрез споделяне на личен опит, както и чрез разиграване на потенциални ситуации.
Преподавател(и):
проф. Десислава Бошнакова д-р
гл. ас. Боряна Гигова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите студенти
ЩЕ ЗНАЯТ:
• защо storytelling-ът е мощен инструмент;
• тактики за изграждане на динамична история на бранда
• как да идентифицират целеви аудитории
• най-подходящите стратегии и платформи за публикуване
• Защо, кой, какво, къде и кога е успешният storytelling.
ЩЕ МОГАТ:
• Да създават стратегия за историята на бранда
• Да разкажат история, която потребителите искат да чуят
• Да определят правилно целевата аудитория и да предприемат информирани решения за създаване на съдържание за нея.
Предварителни изисквания:
• Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Изкуството „Storytelling”
- Storytelling, или съдържанието като разказ на бранда
- Личен сротителинг. Разкажете историята си.
- Елементи и видове истории.
- Как да разкажем история. Структура на разказа.
- Сюжети в сторителинга.
- Познай сюжета.
- Архетипи в сторителинга.
- Тематичен сторителинг.
- Workshop: Storytelling cubes.
- Moodboard и Storyboard.
- Стратегически сторителинг: какво, как, защо?
- Представяне и защита на курсовите разработки
Литература по темите:
• Гало, К., (2017). Тайните на разказването на истории, С., Рой Комюникейшънс.
• Ardley, B. (2006). Telling stories about strategies: a narratological approach to marketing planning
• Armstrong, D (2002), Chief storytelling officer, Armstrong International (David M. Armstrong); First Edition edition
• Baker, B. & Boyle, C. (2009). The timeless power of storytelling. Journal of Sponsorship, 3 (1): 79-87.
• Bhalla, Jag (2013), “It Is in Our Nature to Need Stories”, Scientific American 2(1)
• Fisher W (1994), Clarifying the Narrative Paradigm, Communication Monographs 56, 1989
• Karia, A. (2014), TED Talks Storytelling: 23 Storytelling Techniques from the Best TED Talks, AkashKaria.com; 4 edition
• Lambert, J. (2010), Digital Storytelling Cookbook, Digital Diner Press
• Leitman, M (2015), Long Story Short: The Only Storytelling Guide You'll Ever Need, Sasquatch Books
• McKee, R. (2010), Story: Style, Structure, Substance, and the Principles of Screenwriting, HarperCollins e-books; 1 edition
• Miller, E. (1996). Visuals Accompanying Face-to-face Storytelling, Unpublished MA Thesis, New York University. http://www.storytellingandvideoconferencing.com/15.html .
• Truby, J. (2008), The Anatomy of Story: 22 Steps to becoming a master storyteller, Farrar, Straus and Giroux; 1st edition
• Storytelling for brands – because people hate ads. https://www.selcukakyuz.com/
• Woodside, A., G., Sood, S. & Miller, K. E. (2008), When consumers and brands talk: Storytelling theory and research in psychology and marketing