ENGB023D Умения за четене и интерпретация на текстове
Анотация:
Курсът се състои от 60 академични часа. Формите на учебна натовареност са следните: работа с научнопопулярни текстове – 50 %; работа с научни текстове – 50%;.
Целите на учебната дисциплина се изразяват в изграждане и доразвиване у студентите на умения и стратегии за самостоятелно четене и интерпретация на научнопопулярни и академични/научни текстове.

Преподавател(и):
ас. Мария Василева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• разнообразни видове стратегии за четене
• различни стилове на на учене, въз основа на което да изградят своя индивидуален стил на учене;
2) могат:
• да подбират адекватни стратегии за четене с оглед на целта на четене и вида на текста
• да превеждат с учебна цел
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Студентите да владеят английски език на ниво В2 от Общоевропейската езикова рамка
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Английски
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Основни източници:
1. Симеонова, Й. 2000. Преподавателят по чужд език с комуникативна ориентация и комуникативност в обучението. София: Актив Комерс
2. Стефанова, П. 1999. Методика на ЧЕО. София: Парадигма
3. Фолмер Г. и Хоберг Г. 1993. Стратегии на ученето и на умствения труд, запаметяване – преработване – прилагане. София: Просвета
4. Шопов, Т. 2005. Чуждоезиковата методика. София: Университетско издателство “Св. Климент Охридски”
5. Harmer, J. 1991. The Practice of English Language Teaching. London and New York: Longman
6. Nuttal, C. 1982. Teaching Reading skills in a foreign language. Oxford: Heinemann
Допълнителни източници:
1. Стефанова, П. 2007. Чуждоезиковото обучение. Учене, преподаване, оценяване. София: Сиела
2. Milan, Deanne K. 1988. Improving Reading Skills. New York: Random House
3. Glendinning, E. H., Holmstrom B. 1992. Study Reading. Cambridge: Cambridge University Press
4. Grellet F. 1988. Developing Reading Skills. Cambridge: Cambridge University Press
Други източници:
1. Rampillon, Ute 1998. Lernen leichter machen. DaF. Max Hueber Verlag: Ismaning
2. Ur, P. 1996. A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press
Средства за оценяване:
• Презентация
• Тест 1
• Тест 2
• Практическа задача