ENGB023D Умения за четене и интерпретация на текстове

Анотация:

Курсът се състои от 60 академични часа. Формите на учебна натовареност са следните: работа с научнопопулярни текстове – 50 %; работа с научни текстове – 50%;.

Целите на учебната дисциплина се изразяват в изграждане и доразвиване у студентите на умения и стратегии за самостоятелно четене и интерпретация на научнопопулярни и академични/научни текстове.

прочети още
Англицистика (Английски език, култура и литература) ДО

Преподавател(и):

ас. Мария Василева  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• разнообразни видове стратегии за четене

• различни стилове на на учене, въз основа на което да изградят своя индивидуален стил на учене;

2) могат:

• да подбират адекватни стратегии за четене с оглед на целта на четене и вида на текста

• да превеждат с учебна цел


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Студентите да владеят английски език на ниво В2 от Общоевропейската езикова рамка



Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Английски

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Основни източници:

1. Симеонова, Й. 2000. Преподавателят по чужд език с комуникативна ориентация и комуникативност в обучението. София: Актив Комерс

2. Стефанова, П. 1999. Методика на ЧЕО. София: Парадигма

3. Фолмер Г. и Хоберг Г. 1993. Стратегии на ученето и на умствения труд, запаметяване – преработване – прилагане. София: Просвета

4. Шопов, Т. 2005. Чуждоезиковата методика. София: Университетско издателство “Св. Климент Охридски”

5. Harmer, J. 1991. The Practice of English Language Teaching. London and New York: Longman

6. Nuttal, C. 1982. Teaching Reading skills in a foreign language. Oxford: Heinemann

Допълнителни източници:

1. Стефанова, П. 2007. Чуждоезиковото обучение. Учене, преподаване, оценяване. София: Сиела

2. Milan, Deanne K. 1988. Improving Reading Skills. New York: Random House

3. Glendinning, E. H., Holmstrom B. 1992. Study Reading. Cambridge: Cambridge University Press

4. Grellet F. 1988. Developing Reading Skills. Cambridge: Cambridge University Press

Други източници:

1. Rampillon, Ute 1998. Lernen leichter machen. DaF. Max Hueber Verlag: Ismaning

2. Ur, P. 1996. A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press

Средства за оценяване:

• Презентация

• Тест 1

• Тест 2

• Практическа задача