TURD100 Управление на конкурентоспособността в туризма
Анотация:
Курсът по Управление на конкурентоспособността в туризма интерпретира въпроси, свързани с проучване конюнктурата на пазара, конкурентното предимство и конкурентоспособността и възможните ситуации на конкуренция. Специално внимание е обърнато на параметричната и функционална конкурентоспособност. Представени са различните евристични механизми за повишаване на конкурентоспособността. На прагматично равнище са изяснени системите за управление на конкурентоспособността и прилаганите при тях конкурентни стратегии.
Преподавател(и):
проф. Манол Рибов д-р
доц. Милена Караилиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Имат познания в областта на проучванията на конюнктурата на пазара и възникващите ситуации на конкуренция, както и възможните механизми за повишаване на конкурентоспособността на туристическия продукт от позициите на системния подход.
2) могат:
• Да вземат управленски решения в различни ситуации на конкуренция, осигуряващи конкурентноспособни позиции на предприятието на туристическия пазар.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Маркетинг в туризма
• Мениджмънт в туризма
• Икономика на туризма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• Рибов М., Управление на конкурентоспособността, С., Тракия М, 2003
• Рибов М., Конкурентни предимства в туризма, Тракия М, 2011
• Рибов М., Системи за качество и конкурентоспособност, С., Тракия М, 2013
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНE:
ТЕКУЩ КОНТРОЛ
КУРСОВ ПРОЕКТ 50% 50%
ПРЕЗЕНТАЦИЯ ПО ЗАДАДЕНА ТЕМА 50%
ФИНАЛЕН ИЗПИТ
КУРСОВ ПРОЕКТ 50% 50%
ПРЕЗЕНТАЦИЯ ПО ЗАДАДЕНА ТЕМА 50%