MPCD103 Комуникация и нови медийни платформи
Анотация:
Курсът по |”Kомуникация и нови медийни платформи“ е ориентиран към студенти от Докторска програма “Медии и обществени комуникации” и включва 30 часа под формата на е-презентации, изследвания и 10 часа самостоятелна работа/в специализирани web форуми и групи/. Отделните теми проследяват развитието на комуникационните технологии, през последните десет години и тяхното влияние за появата на нов тип интелигентни и интерактивни медии/Big data, машинно обучение, кибер медии/.
Разглеждат се основните характеристики, особености на високо-технологичните медии и как те променят културната, социална и информационна картина в модерните общества, ориентирани към знанието. Изучават се комуникационни практики и модели, водещи до по-висока комуникационна компетентност на медийния бизнес.
Преподавател(и):
доц. Евелина Христова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти притежават:
1) знания:
• Студентите ще придобият знания в сферата на комуникацията и новите медийни платформи като същевременно се анализира европейски и международен опит в областта. Студентите ще се запознаят с комуникационните и информационни модели и структури на съвременните иновационни организации и европейски платформи за управление на знание. Ще придобият базисни знания за анализ на новите медии и системите за обработка на знание
2) умения:
• Да анализират и правят анализ на комуникационните характеристики на модерните европейски медии и институции, като част от информационното общество в Европа.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Базисни познания по комуникации; Да притежават медийна и дигитална грамотност; Да познават основните модели за изследване на медийни ситуации. Да имат задълбочени познания в сферата на масовите комуникации и да умеят да използват теоретичните си.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Информационен домейн@ интелигентни и смарт комуникации
Издател:Фондация-Буквите, 2019 Формат: epub
Глейк, Джеймс. Информация. История. теория. Поток, М, АСТ Corpus, 2013,
Интерактивни стратегически комуникации, изд. НБУ, 2012
Стратегически комуникационен мениджмънт, изд. Сиела, 2005 г.
Стратегически комуникации и управление на знанието, е-книга, изд. НБУ, 2009 г.
Годишник на Департамент по масови комуникации. Нов Български университет. 2015-2020.
Списание “Наука” изд. СУБ, бр.4/2006; бр3/2004; бр.5/2002
Списание „Computer world”, България. октомври, 2016г.
Handbook of New Media. Student Edition.
Leah A Lievrouw
Sonia Livingstone
2006. SAGE Publications Ltd
Understanding New Media. SECOND EDITION.
Eugenia Siapera
2018. SAGE Publications Ltd
21st Century Communication: A Reference Handbook, Volume 1
William F. Eadie
SAGE, 2009 - Language Arts & Disciplines
Communication Power,
Manuel Castells
OUP Oxford, Aug 29, 2013 - Business & Economics.
Wiener, Norbert. Cybernetics or control and communication, in the animal and the machine. Second edition. The MIT press. Cambridge, Massachusetts.1965
www.melcrum.com;
www.iabc.com;
http://kmrusi.blog.bg;
Communication World/Magazine of Communication Management, published by IABC; issued 2010-2017.
Management Communication Quarterly, issued 2010-2017.
Journal of computer mediated communications. Issued 2009-2017
Internet ресурси:
1. http://e-edu.nbu.bg
3. http://www.europa.eu
4. www.brint.com/km/
5. knowledgemanagement.ittoolbox.com
6. http://knowledgemanagement.ittoolbox.com/
Средства за оценяване:
ТЕСТ 30%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 10%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА-50%
УЧАСТИЕ В СЕМИНАРИ 10%
Test-10%
Course project-60%;
Presentation at the NBU seminars-30%