MPCD102 Мениджмънт в електронните медии
Анотация:
Курсът се състои от 30 академични часа, които представят различна форма на учебна натовареност:
• теоретично представяне на материята – 16 часа;
• семинарни и практически – 14 часа (изискват конкретна активност от страна на студентите - предполагат предварителна писмено подготовена тема в конспектиран вид и участие в дискусия, решаване на казуси).
Преподавател(и):
доц. Стойко Петков д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса:
• знаят и познават:
класическите теории за управление; индустрията на електронните медии; структурата и принципите на организация и управление на електронна медийна станция; политика към управлението на творчески персонал; програмиране и програмни стратегии в тв и радио.
• могат:
да се ориентират в сложния свят на електронното медийно пространство; да изследват теорията и практиката на прилагането на медийна политика чрез програмиране; да боравят с управленски инструментариум и да вземат управленски решения.
Предварителни изисквания:
Знания и/или умения:
- познания по комуникация, електронни медии – радио и телевизия.
- да владеят основни аналитични техники.
- да познават основите на медийното законодателство и авторското право
- да познават основите на индустрията на електронните медии
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Определение на мениджмънта. Теории за управлението.
- Управленски нива и функции.
- Управление на персонала.
- Планиране и стратегия.
- Възнаграждение, обезщетения и други форми на икономическа мотивация.
- Колективен трудов договор и синдикати.
- Програмиране.
- Програмен отдел.
- Програмиране в радиото.
- Програмиране в телевизионна станция.
- Фактори, които оказват влияние върху програмирането. Програмни стратегии.
- Видове електронни медии.
- Обществена,авторитарна телевизия и комерсиални ел. станции.
- Кабелни системи.
- Обобщение.
Литература по темите:
- Ангелова, Вяра. Световното радио - модели на развитие. С.: Експреспринт ООД. 2008
- Дракър, Питър. Ефективният ръководител
- Занкова, Бисера. Студии по медийно право. Сл: Нова звезда, 1997
- Закон за авторското право и сродните му права. С.: СИБИ, 2016;
- Кодекс на труда. С.: Абагар,2014
- Мелтев, Михаил. Кино и електрони медии. С: НБУ, 2012;
- Мелтев, Михаил. Телевизията – културна индустрия. С.:Титра, 2007.
- Огнянова, Нели. Аудиовизуална политика и законодателство на Европейския съюз. София: Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2005
- Banks, P.,B. Waisfisz: Intercultural Competencies: Turning Global Strategy into Tangible Realiyy, ITIM,2005
- Joseph R. Dominic - The Dynamics of Mass Communication - McGraw-Hill,Inc.1990;
Средства за оценяване:
Текущото оценяване се провежда върху следните задачи:
- Реферат и казус върху първи раздел (Развитие на управленските теории),
- Ел тест върху втори (Управление на персонала),
- Ел. Тест върху трети раздел (Управление и програмиране на електронните медии)