THED007 Проекти и финансиране в театъра
Анотация:
В рамките на курса участниците се запознават с основните елементи на един художествен проект, методите на идентификация на една креативна идея и изработването й като проектно предложение. Кратко представяне на стратегическа рамка, оценка на идея, финансова реализация.
Изясняват се основните понятия, които се ползват в маркетинг комуникациите – маркетинг /стратегия и тактики/, маркетингов микс, комуникационна стратегия, целеви аудитории, ниша и позициониране, smart цели и т.н.
Курсът предоставя основни познания за източниците на финансиране в областта на културата и в частност театъра, представя основните субекти и механизми на тяхното взаимодействие, възможностите за изготвяне на проекти - идеен проект и финансова обосновка, разглежда български и европейски стандарти в проектното начало. Насочва се при възможност конкретно и към разработваната от докторанта научна теза.

Преподавател(и):
доц. Възкресия Вихърова
проф. Десислава Бошнакова д-р
доц. Снежина Петрова
проф. Елисавета Вълчинова-Чендова д.н.
Описание на курса:
Компетенции:
• Основните елементи на един художествен проект, методите на идентификация на една креативна идея и изработването й като проектно предложение.
• Кратко представяне на стратегическа рамка, оценка на идея, финансова реализация.
• Основните етапи при планирането и реализацията на един проект
умеят:
• изготвянето на проектно предложение и основните приложения към него – бюджет, стратегия за промоция, писмо за подкрепа, биография и т.н.;
• изготвяне на съдържателен и финансов отчет на проект;
• комуникационни умения свързани с вербалната и невербалната комуникация.
Докторантите получават знания за възможните източници на финансиране в областта на театъра и умения за проучване на тези източници, процедурите за кандидатстване и набиране на средства, подготовка и представяне на документация, управление на получените финансови средства, мониторинг на изразходването им и отчитане пред финансиращата страна. Чрез практически разработки по зададени казуси и проекти студентите усвояват конкретни практически умения за изработвмане на документация, за нейната презентация и адекватна комуникация с представителите на различните финансиращи партньори.
Предварителни изисквания:
Завършили магистърска програма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Актуални законодатални документи и програми, статии.
Средства за оценяване:
дискусия
индивидуална работа І
индивидуална работа ІІ