THED017 Интердисциплинарен характер на съвременните театрални практики
Анотация:
• Да представи на вниманието на докторантите интердисциплинарни процеси и
резултати в културните /в частност театрални/ практики
• Да разгледа множество от гледни точки за създаване на различни
интердисциплинарни полета на изследване и работа
• Да подложи на дискусия граничността на театралната форма и
възможните граници с други науки и изкуства
• Да работи за допускането на нетрадиционни практики и резултати в
понятийната система на отделния студент при описването на театъра като
антропологически феномен

Преподавател(и):
доц. Възкресия Вихърова
доц. Зарко Узунов
проф. Петя Александрова д.н.
доц. Невелина Попова д-р
проф. Георги Арнаудов д-р
проф. Кристиан Банков д-р
проф. Виолета Дечева д.н.
проф. Десислава Бошнакова д-р
доц. Калина Христова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
(какви знания и умения трябва да демонстрират студентите след завършване на курса)
• Спецификата и принципите на свободно боравене с театралния текст в процес на интерпретация.
могат:
• Самостоятелно да реализират една своя идея за избран от тях не-театрален текст като го превърнат в текст за театър и провидят в него бъдещия спектакъл.
• Практически да приложат придобитите умение в изготвяне на текст за театър с първооснова прозаичен текст, като се има предвид бъдещата му реализация на сцена.
Предварителни изисквания:
Завършили магистърска степен
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Кирби, Майкъл(2004) За отсъствието и наличието на актьорска игра в представлението., С., сп. Homo Ludens, бр.10/2004г.; Сдружение на театроведите и драматурзите към Съюза на артистите в България;
Крейг,Г. С. (1987). Избрани произведения, С., “Наука и изкуство”
Леман, Х.(2005) Постдраматичният театър.Пролог. С., сп. Homo Ludens, бр.11/2005г.; Сдружение на театроведите и драматурзите към Съюза на артистите в България
Маранка, Б. (2006) ”Гората” като архив.Уилсън и интеркултурализмът. С., сп. Homo Ludens, бр.12/2006г.; Сдружение на театроведите и драматурзите към Съюза на артистите в България
Мейерхолд, В. (1984) Статии, писма, речи.С., ”Наука и изкуство” 1984
Небенцал, М. Театър и антропология С сп. Homo Ludens , бр.12/2006г.; Сдружение на театроведите и драматурзите към Съюза на артистите в България
Немирович - Данченко, Вл. (1989) Раждането на новия театър, С., “Наука и изкуство”
Николова, И.(2006) Проблеми на междукултурните различия и междукултурния обмен С сп. Homo Ludens , бр.12/2006г.; Сдружение на театроведите и драматурзите към Съюза на артистите в България
Стейтс,Б.(2005) Присъствието на актьора.Три феноменологични модела. . С., сп. Homo Ludens м бр.11/2005г.; Сдружение на театроведите и драматурзите към Съюза на артистите в България
Сузуки,Т. (2006) Културата е тялото С сп. Homo Ludens м бр.12/2006г.; Сдружение на театроведите и драматурзите към Съюза на артистите в България
Таиров, А. (1984). За театъра, С, “Наука и изкуство”
Темкин, Р. (1999) Уточняване на позициите С.сп. Театър, бр. 3,4/1999г. Издание на министерството на културата.
Терзиев, Ас.(2005) Театралността между изкуственост и автентичност. С сп. Homo Ludens м бр.11/2005г.; Сдружение на театроведите и драматурзите към Съюза на артистите в България
Узунов, З.(2001) Възкресия Вихърова и Зарко Узунов: Новите технологии ще върнат на театъра Тялото. С сп. Homo ludens, бр.2-3/2001г.; Сдружение на театроведите и драматурзите към Съюза на артистите в България
Средства за оценяване:
Тест
Презентация
Конферанс