MLTD106 Информационни технологии в езиковото обучение
Анотация:
• Запознава докторантите с възможностите на основни информационни и комуникационни технологии и тяхното приложение в обучението по езици.
Преподавател(и):
доц. Петя Асенова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Устройство и действие на компютъра – процесор, памет, периферия и тяхната роля за езиковото обучение.………………………………………………………..
• Основни технологии – използване на възможностите на мрежите, мултимедийните технологии, електронното обучение при преподаване на езици. …………………………………………………..
2) могат:
• Да използват локална и глобална мрежа в обучението по езици.- споделяне на ресурси, търсене на информация в уеб, он-лаин обучение, дистанционно обучение, виртуални общества за езици, различни начини на комуникация.
• Да използват мултимедийни технологии за интегриране на текст, звук, изображения, анимация, видео. Да използват презентации в обучението.
• Да работят с речници, средства за автоматичен превод, софтуер за проверка и корекция на правописа и граматиката, да си служат с енциклопедии.
Предварителни изисквания:
Не
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Anita Rosen, E-learning 2.0. ISBN-13: 978-0-8144-1073-8 ISBN-10-0-8144-1073-1, AMACOM, 2009
2. Jeff Stanford, Moodle 1.9 for Second Language Teaching, ISBN 978-1-847196-24-8, Pact Publishing, 2009
3. PowerPoint Advanced Presentation Techniques, by Faithe Wempen, ISBN:0764568817, John Wiley & Sons, 2004
4. Sanjaya Mishra, Ramesg. C. Sharma, Interactive Multimedia in education and Training, Indira Gandhi National Open University, India, Idea Group Publishing, ISBN 1-59140-393-6 -- ISBN 1-59140-394-4 -- ISBN 1-59140-395-2, 2005
5. Cooperative Education: handbook, edited by Patricia L. Linn, Adam Howard, Eric Miller, Lawrence Erlbaum Associates Publishers, 2004, ISBN-0-8058-4120-2, ISBN-0-8058-4121-0
6. E-Learning and Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning, Second Edition, ISBN-13: 978-0-7879-8683-4, John Wiley and Sons, 2009
7. M. D. Roblyer (Author), Aaron H Doering, Integrating Educational Technology into Teaching, 5th Edition, 2009
8. Rena M. Palloff, Keith Pratt, Building Online Learning Communities: Effective Strategies for the Virtual Classroom (Jossey Bass Higher and Adult Education Series) (Paperback), ISBN 978-0-7879-8825-8, John Wiley & Sons, 2007
9. http://www.camsoftpartners.co.uk/ictmfl.htm
10. www.ict4lt.org/en/index.htm
Средства за оценяване:
Практически проект - 50 %
Есе - 50 %