COGM004 Когнитивно моделиране
Анотация:
Курсът представя идеите на моделирането на когнитивните процеси и основните подходи на когнитивното моделиране
В курса се излагат основите на символния и конекционисткия подходи за описание на когнитивните процеси. В дискусионна форма се разглеждат основите, силни и слаби страни на тези подходи
Едновременно с това студентите се въвеждат практически в моделирането с невронни мрежи
Целта на курса е да запознае студентите, теоретично и практично, с основните идеи и методи на моделирането на когнитивните процеси
Преподавател(и):
проф. Морис Гринберг д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- Какво е модел и по-специално какво е модел в когнитивната психология
- Основните понятия и идеи на символните подход
- Основните понятия и идеи на конекционизма
- Основните схеми за представяне на знания
- Основни когнитивни архитектури
- Положителните и отрицателни страни на различните подходи към моделирането
2) могат:
- Да представят знанията си от определена област чрез схемите за представяне на знания
- Да разбират символни и конекционистки когнитивни модели
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Английски
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
McLeod, P., Plunkett, K., and Rolls, E.T. (1998), "Introduction to Connectionist Modeling of Cognitive Processes", Oxford (в наличност в библиотеката на НБУ)
Plunkett, K., and Elman, J. L. (1998), "Exercises in Rethinking Innateness: A Handbook for Connectionist Simulations", MIT (в наличност в библиотеката на НБУ)
Port, R. F. and van Gelder, T. (1995), "It's About Time: An Overview of the Dynamical Approach to Cognition", ch. 1 in "Mind as Motion: Exploration in the Dynamics of Cognition", eds. Port, R. F. and van Gelder, T. (1995)
Средства за оценяване:
tests (тестове) - 35%
Participation in class discussions and/or assignment completion - 35%
Paper presentation - 30%