TCMM295 Семинар: Стопанско управление в електронните съобщения
Анотация:
Целите на курса са да запознаят студентите с методите и средствата за бизнеспланирането и управлението на телекомуникационния оператор
• Студентите се запознават с различни приложения на планирането и мениджмънта и др.
• Студентите се запознават с основните методи за предаване и обработка на данни.
Преподавател(и):
доц. Йосиф Аврамов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти следва да:
1) знаят: Какво е корпоративен риск, как се измерва възвръщаемостта на вложените парични ресурси, хипотезата за ефективен пазар и за конкурентни пазари
2) Основите на мениджмънта, на планирането и на икономическия анализ
3) Каква е ролята на търговските банки за икономиката ни
4) Как финансовите пазари могат да подпомогнат развитието на фирмите
5) Как доброто планиране влияе на стопанските резултати на корпорациите
• 2) могат: Да изчисляват основните показатели за инвестиционна привлекателност на финансов актив
• Да могат да подадат необходимите данни на консултанта за съставянето на прогнозен паричен поток и на бизнес пан за кандидатстване пред банка за кредит ;Да изготвят краткосрочна прогноза за фирмата, в която са ангажирани, въз основа на анализ на икономическите ѝ показатели
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Теоретични познания по икономика на телекомуникациите;
• Корпоративни финанси
• Иновационен мениджмънт
• Корпоративен финансов анализ
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Семинар
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в Теорията на корпоративния мениджмънт. Стратегически мениджмънт на телекомуникационния оператор
- Функция „Организиране“ в мениджмънта на фирмите. Организационен мениджмънт
- Корпоративен финансов анализ
- Иновационен мениджмънт
- Функция „Ръководене“ в мениджмънта на фирмите от сектор ТЕЛЕКОМУНИКАЦИИ
- Корпоративен контролинг
Литература по темите:
Основна литература:
1.Аврамов, Й., Финансов инженеринг в телекомуникациите, С., 2021, Издателство на НБУ
2. Аврамов, Й. – Корпоративни финанси (Финанси на малката и средната фирма), СИЕЛА, София, 2008
3.Димитрова, Р. и колектив, Въведение във финансите, С.,2019, Издателство на НБУ
4. Huizinga, S., Break through banking, Kompas, 2017, www.binq.com