MBAM912 Маркетингови политики

Анотация:

Целта на курса е да представи проблематиката на основните маркетингови политики на бизнес организациите в обособена методико-практическа рамка.

" Студентите ще се запознаят с особеностите на продуктовата, ценовата, дистрибуционната и комуникационната политика, които привеждат в действие маркетинговата стратегия на бизнес организациите. Те ще познават парадигмата за маркетиране на продукт и услуга през призмата на удовлетворяването на потребителите с икономическа изгода

прочети още
Маркетинг мениджмънт

Преподавател(и):

доц. Надежда Димова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1)знаят:

*съвременните виждания за същността на маркетинга и осъзнават неговата ключова роля в дейността на организациите, чрез решаване на казуси и проблемни ситуации.

*процеса на анализ на обкръжаващата среда, провеждането на маркетингови проучвания и изграждането на маркетингова информационна система, проучване на потребителското поведение и факторите, които го обуславят, чрез решаване на практически задачи.

* разбират процеса на разработване на целевия пазар на организацията чрез прилагане на знанията напрактика;

*получават знания за значението и основните характеристики на елементите на маркетинг микса на организацията, с помощта на практически задачи.

2) могат:

*да използват маркетинговия категориен апарат напрактика;

*да прилагат основните маркетингови принципи при решаване на конкретни практически казуси


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. 1 Маркетинг политики за изпълнение на маркетинговата стратегия на бизнес организация. Принципи и практика. 2 Продуктова политика: "Продуктът" като дизайн, микс и бранд. 3 Ценова политика: "Процес на ценообразуване" предвид разходите, конкурентните продукти и стойността за клиента. 4 Дистрибуционна политика: "Пласмент" на стока и доставяне на услугата. Физически и дигитални канали за дистрибуция. 5 Комуникационна политика: "Промоцията" на услуга предвид доброто прилагане на комуникационни техники и поддържането на връзка с клиентите.

Литература по темите:

Котлър, Ф., Маркетинг 5.0, Локус

Котлър, Ф., Фернандо Триас де Бес, Въведение в маркетинга, Класика и стил, 2013

Котлър Ф., Еволюция на маркетинга, “Класика и стил”, 2003.

Котлър Ф. Управление на маркетинга: структура на управлението на пазарното предлагане. “Класика и стил”, 2002.

Котлър Ф. Котлър за маркетинга: Как да създаваме, печелим и управляваме пазарите. “Класика и стил”, 2000.

Котлър Ф. Управление на маркетинга, “Графема”, 1996

Младенова, Г., колектив, Маркетинг, Издателски комплекс – УНСС, 2012

Младенова Г. Маркетингови анализи. Тракия-М, 2000.