MBAM912 Маркетингови политики
Анотация:
Целта на курса е да представи проблематиката на основните маркетингови политики на бизнес организациите в обособена методико-практическа рамка.
" Студентите ще се запознаят с особеностите на продуктовата, ценовата, дистрибуционната и комуникационната политика, които привеждат в действие маркетинговата стратегия на бизнес организациите. Те ще познават парадигмата за маркетиране на продукт и услуга през призмата на удовлетворяването на потребителите с икономическа изгода

Преподавател(и):
доц. Надежда Димова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1)знаят:
*съвременните виждания за същността на маркетинга и осъзнават неговата ключова роля в дейността на организациите, чрез решаване на казуси и проблемни ситуации.
*процеса на анализ на обкръжаващата среда, провеждането на маркетингови проучвания и изграждането на маркетингова информационна система, проучване на потребителското поведение и факторите, които го обуславят, чрез решаване на практически задачи.
* разбират процеса на разработване на целевия пазар на организацията чрез прилагане на знанията напрактика;
*получават знания за значението и основните характеристики на елементите на маркетинг микса на организацията, с помощта на практически задачи.
2) могат:
*да използват маркетинговия категориен апарат напрактика;
*да прилагат основните маркетингови принципи при решаване на конкретни практически казуси
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- 1 Маркетинг политики за изпълнение на маркетинговата стратегия на бизнес организация. Принципи и практика. 2 Продуктова политика: "Продуктът" като дизайн, микс и бранд. 3 Ценова политика: "Процес на ценообразуване" предвид разходите, конкурентните продукти и стойността за клиента. 4 Дистрибуционна политика: "Пласмент" на стока и доставяне на услугата. Физически и дигитални канали за дистрибуция. 5 Комуникационна политика: "Промоцията" на услуга предвид доброто прилагане на комуникационни техники и поддържането на връзка с клиентите.
Литература по темите:
Котлър, Ф., Маркетинг 5.0, Локус
Котлър, Ф., Фернандо Триас де Бес, Въведение в маркетинга, Класика и стил, 2013
Котлър Ф., Еволюция на маркетинга, “Класика и стил”, 2003.
Котлър Ф. Управление на маркетинга: структура на управлението на пазарното предлагане. “Класика и стил”, 2002.
Котлър Ф. Котлър за маркетинга: Как да създаваме, печелим и управляваме пазарите. “Класика и стил”, 2000.
Котлър Ф. Управление на маркетинга, “Графема”, 1996
Младенова, Г., колектив, Маркетинг, Издателски комплекс – УНСС, 2012
Младенова Г. Маркетингови анализи. Тракия-М, 2000.