ADMM316 Рекламна политика в публичната сфера
Анотация:
Дисциплината изучава:
• Рекламата като част от интегрираните маркетингови комуникации.
• Спецификите на рекламата в публичния сектор.
• Рекламните политики в публичната сфера
Преподавател(и):
доц. Албена Павлова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основните елементи и теории в рекламната комуникация;
• технологията на организацията и провеждането на рекламната дейност в публичния сектор;
• технологията и провеждането на рекламни политики в публичната сфера
2) могат:
• да анализират рекламните апели и рекламните аргументи на рекламата в публичния сектор;
• да планират и осъществяват рекламна политика в публичната сфера;
• да оценяват тази политика;
• да презентират идеите си аргументирано.
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Рекламата като част от интегрираните маркетингови комуникации.
- Участници в рекламната комуникация. Рекламните послания – рекламни апели и рекламни аргументи.
- Канали на рекламната комуникация – предимства и недостатъци. Видове реклами.
- Специфики на рекламата в публичния сектор – цели на рекламната комуникация. Социалната реклама.
- Рекламата на публични услуги.
- Изграждане на имидж.
- Планиране и осъществяване на рекламни политики в публичната сфера.
- Рекламна политика на публичните институции.
- Планиране, организиране и осъществяване на рекламна кампания в публичните организации.
- Политическа реклама, рекламата по време на избори.
- Творческо задание – Case Study.
- Работа в групи - Creative Brief.
- Изготвяне на рекламна политика на публична организация
Литература по темите:
1. Алмалех, Мони. Езикът на цветовете. Аскони-издат, С., 2007
2. Алмалех, Мони. Цветовете в балканския фолклор, С., Университетско издателство “Св. Кл. Охридски”, 1997
3. Банков, Кристиан. Семиотични тетрадки І, С., НБУ, 2001
4. Банков, Кристиан. Семиотични тетрадки, част ІІ, НБУ, София, 2004
5. Барт, Ролан. Въображението на знака. София, Народна култура, 1991
6. Бидерман, Ханс. Речник на символите. Рива. С. 2003
7. Бренър, Чарлз. Психоанализа. Основен курс, С., Фондация Отворено общество, 1993
8. Вебер, Макс. Социология на господството. Социология на религията. С., Св. Климент Охридски, 1992.
9. Волли, Уго. Реклама и комуникация, в сб. “Семиотиката в действие”, съставител Кристиан Банков, НБУ, 2003
10. Деянов, Петър. Психоанализа и рекламна символика. Славена, 2005
11. Доганов, Димитър и Боян Дуранкев. Българска рекламна енциклопедия. Сиела, 2001
12. Доганов, Димитър. Ференц Палфи, Рекламата каквато е, Princeps, С., 1999
13. Егазаров, А., Иллюстрованная энциклопедия символов, Астрель АСТ, Москва, 2003
14. Еко, Умберто. Как се пише дипломна работа, ИК А. Панов, С., 1999
15. Елиаде, Мирча. Образи и символи, ИК “Прозорец”, С., 1998
16. Зийман, Серджо. Краят на рекламата, каквато я познаваме, С., Locus, 2007
17. Кафтанджиев, Христо. Absolut Semiotics in an Absolut World, С., Сiela, 2008
18. Кафтанджиев, Христо. Хармония в рекламната комуникация – презаредена, С., Сiela, 2003
19. Огилви, Д., Изповедите на един рекламист, С., Принцепс, 1999
20. Павлова, Албена. Знаковата система на цветовете, в: научно електронно списание Медии и обществени комуникации, изд. УНСС, бр. 7, 2010, раздел “Реклама”, Available from: [www.media-journal.info]
21. Павлова, Албена. Косата като знакова система, в: Studia Semiotica, vol I, електронно издание, Available from: [http://ebox.nbu.bg/semiotika10/view_lesson.php?id=174]
22. Павлова, Албена. Рекламата като част от средата. Амбиент рекламата, електронно списание Проблеми на постмодерността, том 2, бр. 1, ЮЗУ “Неофит Рилски”, SSN:1314-3700
23. Павлова, Албена. Рекламата като част от публичната среда, Годишник 2012/том 7, Център по публична администрация, НБУ, 2012, ISSN 1313-476
24. Пеневска, Веселина. Пространството като част от човека. София. Св. Климент Охридски, 1995
25. Пийз, Алън и Алън Гарнър. Езикът на тялото, скритият смисъл на думите. Сиела, 2000
26. Робинсън, Дж., Манипулаторите. Конспирацията на големите в рекламата, С., Кръгозор, 2001
27. Тофлър, Алвин, Шок от бъдещето, С., Народна култура, 1992
28. Фаст, Джулиъз. Езикът на тялото. София, Наука и изкуство. 1993
29. Фройд, Зигмунд, Въведение в психоанализата, С., Наука и изкуство, 1990
30. Хофстеде, Хеерт. Култури и организации. Софтуер на ума, С., Класика и стил, 2001
31. Шевалие, Жан, Ален Геербрант. Речник на символите, том І, ИК “Петриков”. С., 2000
32. Шевалие, Жан, Ален Геербрант. Речник на символите, том ІІ, ИК “Петриков”. С., 2000
33. Юнг, Карл Густав. ЕОН (Изследвания върху символиката на цялостната личност), Плевен, Евразия-Абагар, 1995
34. Jewler, J., B. Drewniany, Creative Strategy in Advertising. Wadsworth, 2001
35. Liungman, Carl G., Dictionary of Symbols. 1998
36. Mella, Dorothee. Language of Color. Warner books, 1988
37. Sebeok, Thomas A., Encyclopedic Dictionary of Semiotics (Approaches to Semiotics), 1994
38. Всичко, което откриете в книжарниците, библиотеките и интернет в областта на рекламата, семиотиката и комуникациите