MBAM636 Мениджмънт на развлекателната индустрия
Анотация:
Този курс обхваща понятийния апарат и терминологичните уточнения в организационните форми на развлекателната индустрия, маркетинга и оперативния мениджмънт, управлението на различните области от развлекателната индустрия в контекста на туризма и неговите форми на развлечение - музикалното творчество, театърът, киното, културни събития, спа и уелнес, пасивният спорт и други. Вниманието се акцентира и върху организацията на производствената дейност и реализацията на продуктите на развлекателната индустрия.
Преподавател(и):
доц. Ирена Емилова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) ще знаят:
• Състоянието и развитието на развлекателната индустрия
• Спецификата на развлекателната индустрия в контекста на туризма.
• Значението на музиката, киното, театърът, хазарта, спа и уелнес, пасивният спорт и други за развитието на туризма.
2) ще могат да:
• Организират производствената дейност на развлекателната индустрия
• Реализират продуктите на развлекателната индустрия
• Разработват проекти в развлекателната индустрия
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения в областта на:
• Управлението на туризма
• Културния туризъм
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Емилова И., Лекционен материал по курса
2. Емилова, И., Мениджмънт на развлекателната индустрия, НБУ, София, 2018
3. Рибов М., И. Емилова и др., Туризмът в ерата на развлекателната индустрия, Тракия М, С., 2008.
3. Diamond, J. & E. Diamond. The world of fashion. (2nd ed.), N.Y., Fairchild, 1997
3. Goel, V. & P. Pirolli. The structure of Design Problem Spaces. Cognitive Science, 16, 1992
6. Silberberg, T., Cultural tourism and business: opportunities for museum and heritage sites, Tourism management, 5/1995
Средства за оценяване:
Текущото оценяване се формира, както следва:
1. Проект - 50%
2. Презентация - 25%
3. Дискусия - 25%