SEMM718 Проект: Маркетинг мениджмънт 1

Анотация:

he module introduces students to the latest thinking and research in the area of new product and service development aiming to familiarize participants with the processes, principles and practices used as well as the to enhance their skills in developing product and services.

Students will be exposed in the strategic approaches of developing products, the identification of the various opportunities, the concept generation alternatives, as well as in testing, development, launching and all other aspects of introducing new products to the market place. However, this module provides the managerial approach to acquaint students with the necessary steps and processes involved in product development which can be applied to products and services as well as to consumer and industrial products.

прочети още
Бранд мениджмънт (на английски език)

Преподавател(и):

гл. ас. Росица Накова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Students who complete this course:

1) will know:

- Analyse real-life situations and provide solutions they may encounter

2) will be able to:

- Handle a number of tools available to marketing managers

- Appreciate and implement the concepts that are involved in producing an effective marketing effort.

- Apply and fully comprehend budgetary techniques in marketing.

- Critically analyze, evaluate, and use his own reasoning.

- Synthesize the forces affecting the environment of a firm.
Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Английски

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. The Essence of Marketing Management (MM).
  2. .Premises in Information Providing in MM.
  3. Changes in the Market Environment.
  4. Characteristics of MM
  5. Product Management.
  6. Price Management

Литература по темите:

1.Младенова,Г., Н.Димова, Основи на маркетинга, НБУ, 2009

2.Балева, В., колектив, Стокова политика. С., УИ “Стопанство”, 2000.

3.Дибб, С. Практическоеруководство по сегментированиярынка. “Питер”, 2001.

4.Диксон, П., Управление маркетингом, М., 1997.

5.Доганов, Д., Дуранкев, Б. Реклама и насърчаване на продажбите, УИ “Стопанство”, 1998.

6.Желев С. Маркетингови изследвания: методология и организация.УИ”Стопанство”, 1995

7.Зайлер А. Маркетинг: успешно реализиране в практиката. С., “Информа”, 1993, 1-7.

8.Класова Св., колектив, Маркетинг. УИ”Стопанство”, 2002.

9.Котлър Ф., колектив, Еволюция на маркетинга, “Класика и стил”, 2003.

10.Котлър Ф. Управление на маркетинга: структура на управлението на пазарното предлагане. “Класика и стил”, 2002.

11.Котлър Ф. Котлър за маркетинга: Как да създаваме, печелим и управляваме пазарите. “Класика и стил”, 2000.

12.Котлър Ф. Управление на маркетинга, “Графема”, 1996

13.Младенова Г. Маркетингови анализи. Тракия-М, 2000.

14.Младенова Г. Стратегическо маркетингово планиране. УИ “Стопанство”, 1998.

15.Прайд У. Феръл О. Маркетинг: концепции и стратегии. “Форком”, 1994.

16.Рийс, Ал. Фокус: бъдещето на вашата компания зависи от него. “Класика и стил”, 2002.

17.Рийс, Ал., Траут, Дж. Неизменните 22 закона на маркетинга, “Класика и стил”, 2000.

18.Траут, Джак, С. Ривкин. Бъди различен или умри. Кръгозор.2000.