MUSM252 Хармония и контрапункт I част
Анотация:
Курсът се състои от 60 часа разпределени в рамките на два семестъра и е предназначен за студенти от Магистърска програма „Музикално изпълнителско майсторство“ изучаващи специалностите композиция, дирижиране или друга специалност. Курсът е I част от група от 2 аудиторни курса, разпределени в четирите семестъра от обучението на студентите.
Курсът има за цел да изследва и разгледа развитието на европейските музикални практики в логиката на тяхното историческо развитие и смисъла на функционирането им в един съвременен контекст на културна неопределеност и технологично информационно разрастване и всеобхватност.
В първата година на обучението студентите изучават основните философски и теоретични концепции в европейската музика от готиката до класицизма. Те изучават, принципите, теорията и практиките на Фуксовия контрапункт и Римановата функционална хармония.
Преподавател(и):
проф. Стефан Драгостинов
проф. Явор Конов д.н.
Описание на курса:
Компетенции:
Имат обогатени научно-теоретични и практически познания в областта на различни композиционни техники.
Основите на Фуксовия контрапункт и Римановата функционална хармония
Имат обогатени научни познания за развитието на различните стилове и епохи в европейската музика
Предварителни изисквания:
Да са завършили бакалавърска степен и курсът на обучение по музикалнотеоретични дисциплини.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Хофстатър, Дъглас. Гьодел, Ешер, Бах: Една гирлянда към безкрайността, С. Изток-Запад, 2011, 1104 стр.
Aldwell, Edward, Schachter, Carl, Cadwallader, Allen. Harmony and Voice Leading. Schirmer, 2010, 736 p.
Fux, Johann Joseph; Mann, Alfred; Edmunds, John The Study of Counterpoint from Johann Joseph Fux’s Gradus ad parnassum. New York: W.W. Norton & Co. 1965, 160 p.
Jeppesen, Knud Counterpoint: the polyphonic vocal style of the sixteenth century. trans. by Glen Haydon, with a new foreword by Alfred Mann. New York. 1992, 320 p.
Lang, Berel. The Concept of Style, NY, Cornell University Press; Rev Exp Su edition, 1987, 320 p.
Vicentino, Nicola. Ancient Music Adapted to Modern Practice. Edited by Claude V. Palisca; Translated by Maria Rika Maniates. Yale University Press, Nov 27, 1996 - 560 p.
Schoenberg. Arnold. Theory of Harmony. University of California Press 2010, 472 p.
Schroeder, Carl. Harmony and Theory: A Comprehensive Source for All Musicians. Musicians Institute Press, 1998, 160 p.
Zarlino, Gioseffo “Istituzioni armoniche”, tr. Oliver Strunk, in Source Readings in Music History. New York, W.W. Norton & Co., 1950.
Средства за оценяване:
ТЕСТ 25 % 25 %
ТЕСТ 25 % 25 %
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 15 % 25 % 25 %
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 15 % 25 %
ПОРТФОЛИО
УСТЕН ИЗПИТ 15 % 25 %
ПРЕЗЕНТАЦИЯ 15 % 50 %