MBRM103 Малки и средни предприятия в международна среда
Анотация:
Курсът е насочен е към запознаване на студентите с основите за създаване и развитие на микро-, малки и средни фирми в България.
Преподавател(и):
доц. Ирена Николова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти ще:
знаят:
1.Най-важните понятия и концепции за малкия и среден бизнес в България.
2.Основните характеристики на теорията и практиката при икономическата политика по предприятията в този сегмент.
могат:
1.Да разбират и използват основните понятия в областта на малкия и среден бизнес в България и Европейския съюз.
2.Да преценяват съществуващите ограничения в икономическата политика и пазарни условия.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение
- Теми по курса
- Текущо оценяване
Литература по темите:
1. Анализи и публикации на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия, http://www.sme.government.bg/
2.Анализи и публикации на Министерството на икономиката, в частта за малкия и среден бизнес, https://www.mi.government.bg/bg
3.Българска стопанска камара, http://www.bia-bg.com/
4.Българска търговско-промишлена палата, http://www.bcci.bg/
5.Закон за малките и средни предприятия и подзаконова нормативна рамка към него.
6.Национално сдружение на малкия и средния бизнес, http://nasmb-bg.org/
7.Тодоров, К. Стратегическо управление на малките и средни фирми, Т1 и Т2, Сиела, 2001 и 2017 г.
8.Munro, D. A Guide to SME Financing, Palgrave Macmillan, 2013.
9.James, L. Sustainability Footprints in SMEs: Strategy and Case Studies for Entrepreneurs and Small Businesses, Wiley, 2015.
10.Longenecker, J., J. William Petty, L. Palich, F. Hoy. Small Business Managagement, 2014.