ADMD211 Семинар: Ефективно преподаване
Анотация:
Дисциплината изучава:
• Различните методи за ефективно преподаване.
• Методи за оценка на студенти.
Цели на курса:
• Да постигне знания по основните методи за ефективно преподаване и оценяване.
• Да помогне на докторантите да изградят умения за ефективно преподаване.
Успешно завършилите курса докторанти:
1) знаят:
• историческия ракурс на различните системи за преподаване;
• съвременни техники за ефективно преподаване в зависимост от равнището на обучаемите в аудиторията;
• теорията и практиката на преподаването чрез казуси;
2) могат:
• да изграждат стратегия за ефективно преподаване;
• да провеждат обучение на разнородни групи обучаеми, включително и от различни култури;
• да осъществят оценка на наученото чрез прилагането на съвременни оценъчни практики;
• да преподават ефективно чрез прилагането на дистанционни методи;
Курсът предоставя знания, умения и компетентности, които са в съответствие с Националната квалификационна рамка, приета с Решение № 96 на Министерския съвет от 02.02.2012 г.

Преподавател(и):
проф. Людмил Георгиев д-р
доц. Албена Павлова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
КОМПЕТЕНЦИИ
• Докторантът ще може да създава и интерпретира нови знания чрез собствени изследвания и наблюдения.
• Ще се научи на самостоятелна инициативност.
• Ще извършва информирана преценка по сложни въпроси в областта на ефективното преподаване.
• Ще представя идеите и заключенията си ясно и ефективно пред специалисти и студенти.
• Ще комуникира успешно със студентите.
Предварителни изисквания:
Няма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Семинар в извън учебно време
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Иванов, Иван. Интерактивни методи на обучение. www.ivanpivanov.com/.../55_Interaktivni-metodi-za-obuchenie.pdf
2. Кръстева, Невяна, Комуникационни аспекти на ефективното преподаване. Годишник на деп. Масови комуникации, НБУ, 2009
3. РЪКОВОДСТВО: Как да използваме ефективно електронни книги/ електронни учебници в преподаването и ученето http://www.adam-europe.eu/prj/5928/prj/GUIDE_final_BG.pdf
4. Всичко, което може да бъде открито по темата!