ARTM123 Проект: Графичен дизайн
Анотация:
Курсът има за цел да развие и усъвършенства творческото мислене, богато въображение и обща графична култура.
Студентите придобиват умения за изграждане на графична композиция, модулно мислене, цветова хармония, художествена изобретателност и находчивост. Аналитично мислене и синтезиран графичен изказ. Разработват запазен знак (търговска марка) и цялостен корпоративен стил.
Преподавател(и):
доц. Иво Попов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Творчески да анализират
• Да владеят графичен език и синтезиран художествен изказ.
2) могат:
• Да създават графичен продукт за визуална комуникация.
• Да формират фирмен и личностен стил в рекламата.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Изобразителни възможности
• Шрифтова култура.
• Познания по комбинаторика.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Разработване на запазен фирмен знак. Структурни похвати. Типография.
- Разработване на корпоративна идентичност - бланка, печат, визитни картички, плик за кореспонденция, папка.
- Разработване на рекламен графичен дизайн - постер, брошура, каталог, флаер, рекламна страница.
- Разработване на графичен дизайн за външна реклама - мобилна и стационарна.
- Разработване на графичен дизайн за корпоративна интериорна реклама - банери, POP UP системи, обемни реклами.
- Разработване на Brand Guideline.
Литература по темите:
• Структурна комбинаторика. Проф.Румен Райчев. Изд.Терзиев и синове, 1995.
• Визуална комуникация, проф. Христо Кафтанджиев, 1996г.
• Графичната комуникация днес, (две части), Уилям Райън и Тиъдър Коновър, Дуо Дизайн
• Професионален дизайн на печатни материали, Джон Макуейд, СофтПрес 2007