BCRM115D Писмена бизнес комуникация: делова кореспонденция на фирмата
Анотация:
Изисква се активност от страна на студентите и се предполага самостоятелна работа по предварително зададени теми, доклад по една от тях или участие по време на семинарите.
Курсът се чете на български език
Основната цел на курса е да формира у студентите навици за писмена комуникация в сферата на бизнеса, необходима за изграждането им в качеството на магистри по бизнес комуникации, за успешна професионална реализация
Преподавател(и):
доц. Татяна Фед д-р
доц. Ирина Георгиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
и различават основните видове писмена бизнес комуникация
начините на създаване на писмени репродуктивни текстове и писма
2) могат:
да разбират аудиотекст от бизнес характер;
да четат текст, съдържащ лексика от икономически характер;
да продуцират и репродуцират писмени текстове, актуални за професионална бизнес-дейност;
да общуват свободно в писмена форма.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
езикова култура на българския език.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
А. НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ
Единна държавна система да деловодство. Основни положения. С., 1980
Закон за Националния архивен фонд (ДВ, бр. 57 от 13.07.2007 г. с изменения в ДВ, бр. 103 от 29 декември 2009 г.)
Методически кодекс , Главно управление на архивите при МС, С., 1982
БДС 13078-75. Единна система за унифицирана управленска документация. Организационно-разпоредителна документация. Термини и определения. С., 1976
БДС 6.00.2-83. Унифицирани системи за управленска документация. Термини и определения. С., 1984
БДС 6.04.1-85. Унифицирани системи за управленска документация. Общоадминистративна
документация. Основни положения и формуляри образци Т. 55. С., 1985
ISO 15489-1:2001 (E), ISO 15489-2:2001 (E). Information and documentation – Records management.
Информация и документация – Документален мениджмънт.
Практическа инструкция за оформяне на документи в администрацията. Разработена от Министерството на държавната администрация и административната реформа с учебна цел.
Б.Литература.
Апостолова Г. Убеждаващата комуникация. С., 1999.
Апостолова Г. и др. Теория и практиката на писмената и устната комуникация. Благоевград, 1997.
Боева Б. Бизнес комуникации и делови преговори. С., 1996.
Борисова Л., Ведър Й. Писмени и устни комуникации. Ботевград, 2008.
Ведър Й. Реторика и ораторско изкуство. С., 2000, 2007.
Винокур Т. Говорящий и слушающий: варианты речевого поведения. М., 1993.
Георгиева Р. Бизнескореспонденция и контрактни документи на руски и български език. С., 2007.
Георгиева Н. Делова кореспонденция. С., 2015.
Карнеги Д. Изкуството да говорим пред другите. С., 2005.
Средства за оценяване:
Аспекти при формиране на оценката:
- участие в дебат по време на семинарите;
- реферат върху текст от посочената библиография по въпроса;
- резултат от тест, проведен по време на семестъра;
- изпитен резултат.