PHIB541 Проект "Епистемологични проучвания в електрони бази данни"
Анотация:
Курсът обучава студентите в изследователска работа с електронни ресурси. Студентите ще се научат да работят с различни видове електронни ресурси, да осъществяват търсене в обемни бази от данни, да извличат обобщена информация, да съставят библиографски справки.
Преподавател(и):
доц. Христо Гьошев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
различните видове бази данни за изследователска работа (пълнотекстови ресурси, виртуални библиотеки, електронни списания)
2) могат:
да работят с различни видове електронни ресурси, да осъществяват търсене в обемни бази от данни, да извличат обобщена информация, да съставят библиографски справки.
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Електронни ресурси и начини на работа с тях
- Формулиране на тема от областта на теория и история на познанието.
- Проучване и сравнение на източници
- Провеждане на изследване по зададена тема.
- Формулиране на изводи
- Презентиране на резултати от проучване
Литература по темите:
АРИСТОТЕЛ: Метафизика, София 2002.
АРИСТОТЕЛ: Топика, София 2002.
БЕРГСОН, АНРИ: Интуиция и интелект, София 1994.
ВИТГЕНЩАЙН, ЛУДВИГ: Избрани съчинения, София 1988.
ГАДАМЕР, ХАНС-ГЕОРГ: Истина и метод, Плевен 1997.
ДЕКАРТ, РЕНЕ: Метафизика, София 1996.
ДЕКАРТ, РЕНЕ: За метода, изд. ЛИК, София 1997.
ДЖЕЙМЗ, УЙЛЯМ: Прагматизмът, София 1994.
КАНТ, ИМАНУЕЛ: Пролегомени, София 1993.
ЛАЙБНИЦ, ГОТФРИД: Нови опити върху човешкия разум, София 1966.
НИЦШЕ, ФРИДРИХ: Отвъд доброто и злото, в: Съчинения в 6 тома, т. 5, София 2003.
РИКЬОР, ПОЛ: История и истина, София 1993.
СИВИЛОВ, ЛЮБЕН (съст.): Теории за истината, София 1995.
ФУКО, МИШЕЛ: Археология на знанието, София 1996.
ХАБЕРМАС, ЮРГЕН: Философия на езика и социална теория, София 1999.
ХАЙДЕГЕР, МАРТИН: Същности, София 1992, 1999.
ХЕГЕЛ, ГЕОРГ ВИЛХЕЛМ ФРИДРИХ: Феноменология на духа, 1999.
Средства за оценяване:
Курсова работа - 50%
Анализ - 50%