проф. Кристиан Банков д.н.
Сряда 16:30-18:00 306 II Корпус
kbankov@nbu.bg Онлайн
Професионална автобиография:
Kristian Bankov (born 1970) has been a professor since 2011 and, since 2023, holds a Doctor of Science degree in Semiotics from the New Bulgarian University. Since 2007, he has served as the director of the Southeast European Center for Semiotic Studies. He led the organizing team for the 12th World Congress of the International Association for Semiotic Studies (2014). His interest in semiotics dates back to the early 1990s, when, as a student in Bologna, he attended courses by Professor Ugo Volli and Professor Umberto Eco. Bankov graduated in 1995 and has been teaching semiotics at NBU since then. In 2000, he defended his PhD at the University of Helsinki under the supervision of Professor Eero Tarasti. In March 2006, he was awarded the academic title of “Associate Professor in Contemporary Philosophical Doctrines (Semiotics),” and in 2011, he attained the academic rank of “Professor of Semiotics.” Professor Bankov has been the General Secretary of the International Association for Semiotic Studies for the 2014–2024 period. From 2011 to 2012, he served as the Vice-Rector for International Affairs and Public Relations at NBU.
Professor Bankov's early research interests were in the field of continental philosophy of language, Bergson's philosophy, and existential semiotics. Later, he shifted his focus to sociosemiotics and issues of identity. Since 2005, he has been exploring the consumer society, and in the past decade, his interests have turned to new media, digital culture, and artificial intelligence.
Kristian Bankov is the author of five books and numerous articles in Bulgarian, English, and Italian. He is actively involved in international and project-related activities, and since 2006, he has been the chief organizer of the annual Early Fall School of Semiotics (EFSS). Since 2007, he has represented the Balkans on the Executive Committee of the IASS/AIS.
Кристиан Банков (роден 1970 г.) от 2011 г. е професор и от 2023 г. доктор на науките по семиотика в Нов български университет. От 2007 г. е директор на Югоизточноевропейския център за семиотични изследвания. Той е ръководител на организационния екип на 12. световен конгрес на Международната семиотична асоциация (2014 г.). Неговият интерес към семиотиката датира от началото на деветдесетте години, когато като студент в Болоня посещава курсовете на проф. Уго Воли и на проф. Умберто Еко. Банков се дипломира през 1995 г. и оттогава преподава семиотика в НБУ. През 2000 г. той защитава докторат в Хелзинкския университет под ръководството на проф. Еро Тарасти. През март 2006 г. му е присъдено научното звание „доцент по съвременни философски учения (семиотика)“, а през 2011 г. заема академична длъжност „професор по семиотика“. Проф. Банков е генерален секретар на Международната асоциация за семиотични изследвания за периода 2014-2024. В периода 2011-2012 г. е бил заместник ректор по международната дейност и връзките с обществеността на НБУ.
Научните интереси на проф. Банков първоначално са в областта на континенталната философия на езика, философията на Бергсон и екзистенциалната семиотика. След това той ориентира изследователската си дейност към социосемиотиката и проблемите на идентичността. След 2005 г. изследва консумативното общество, а през последното десетилетие неговият интерес е насочен към новите медии, дигиталната култура и изкуствения интелект.
Кристиан Банков е автор на пет книги и на множество статии на български, английски и италиански език. Развива и мащабна международна и проектна дейност, като от 2006 г. насам е главен организатор на ежегодната Международна ранноесенна школа по семиотика (EFSS), а от 2007 г. е представител на Балканите в изпълнителния съвет на IASS/AIS.
Публикации:
MAJOR PUBLICATIONS OF PROF. KRISTIAN BANKOV, DSc, PhD
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПУБЛИКАЦИИ
на Проф. Кристиан Банков, д.н.
Publications 2024
books:
▪ Intellectual Effort and Linguistic Work: Semiotic and Hermeneutic Aspects of the Philosophy of H. Bergson, Acta Semiotica Fennica Vol. IX, Helsinki 2000, 168 p.
▪ Семиотични тетрадки Част I: уводни лекции по семиотика, изд. на Нов български университет, София, 2001 г. 143 p. (Semiotic notebooks: introductory lectures in semiotics)
▪ Семиотични тетрадки Част II: Семиотика, памет, идентичност, изд. на Нов български университет, София, 2004 г. 164 p. (Semiotic notebooks II: Semiotics, Memory, Identity)
▪ Консумативното общество, (The Consumer society) ЛИК: София, 2009 г., 264 p. ISBN 978-954-607-779-0
▪ Bankov, K. 2022. The Digital Mind: Semiotic Explorations in Digital Culture. Cham: Springer Nature.
Edited books:
▪ Научна редакция на книгата Материя и памет на Анри Бергсон (от френски), София: издание на НБУ, 2002. (editor and author of the preface of the book Matter and Memory by Henry Bergson)
▪ Научна редакция на книгата Прагматизъм на проф. Иван Саръилиев, София: издание на НБУ, 2002. (editing and author of the preface of the book Pragmatism by Ivan Sarailieff)
▪ Съставителство на сборник Семиотиката в действие: Reader за деветата ранноесенна школа по семиотика, София: изд. НБУ, 2003. (editor of the book Semiotics in Action: a Reader for the Ninth Early Fall School of Semiotics 2003)
▪ Съставителство на сборник EFSS’2003 Sign Theories in Use, (на английски) София: изд. НБУ, 2004. (Editor of the book EFSS’2003 Sign Theories in Use)
▪ Научна редакция на книгата Кант и птицечовката на Умберто Еко (от италиански), София: Дом на науките за човека и обществото, 2004. (editor of the Bulgarian edition of the book by Umberto Eco Kant and the Platypus 1997)
▪ Съставителство и научна редакция на сборник EFSS’2004 Culture and text, (на английски и български). София: изд. НБУ, 2005. (editor of the volume EFSS’2004 Culture and text)
▪ Съставителство и научна редакция на сборник Semiotics and Genre, Volume XI* EFSS’2005, София: изд. на НБУ, 2006, 94 с., на английски и френски. (editor of the Volume XI* EFSS’2005 Semiotics and Genre, (in English and French) Sofia: NBU publishing house).
▪ Съставителство и научна редакция на сборник Семиотика и жанр, Том XI* EFSS’2005. изд. на НБУ, 2006, 175 с. (Editor of the volume Semiotics and Genre (in Bulgarian) from the EFSS 2005).
▪ Съставителство и научна редакция на сборник Семиотиката в действие 2007: Лекции и доклади по семиотика, София: изд. на НБУ, 2008. (Editor of the volume Semiotics in Action 2007: A reader in Semiotics, Sofia: NBU publishing house)
▪ Съставителство и научна редакция на книгата на Еро Тарасти Екзистенциална семиотика, София: НБУ, 2009, 336 с. (Editor in chief of the Bulgarian edition of the book Existential Semiotics by Eero Tarasti, Sofia: NBU Publishing house, 336 p.)
▪ Съставителство и научна редакция на електронно издание Vers les deux sources de la morale et de la religion (на френски), заедно с Владимир Градев, Sofia: NBU, 2010 (ISBN 978-954-535-614-8) (http://ebox.nbu.bg/berg2/) (editor of the volume Vers les deux sources de la morale et de la religion (in French), Sofia, NBU Publishing house).
▪ Съставителство и научна редакция на сборник Семиотиката в действие 2011: Лекции и доклади по семиотика, София: изд. на НБУ, 2011, 201 с. (ISBN 978-954-535-671-1) (Editor of the volume and author of the preface of Semiotics in Action 2007: A reader in Semiotics, Sofia: NBU publishing house)
▪ Съставителство и научна редакция на Bankov, Kristian (ed). 2016. New Semiotics. Between Tradition and Innovation: proceedings of the 12th World Congress of Semiotics. Sofia: IASS Publications and NBU Publishing House, 2016. ISSN 2414-6862; DOI 10.24308/iass-2014.
▪ Съставителство и научна редакция на Bankov, K., Cobley, P. (eds). 2017. Semiotics and its Masters. Berlin: De Gruyter Mouton.
▪ Съставителство и научна редакция на Банков, К. и Гочев, Г. (съст.) От думите към живота. Богдан Богданов и семиотиката, София: НБУ, 2017 г. (Editor of the volume From Words towards Life: Bogdan Bogdanov and Semiotics, Sofia: NBU Publishing house).
▪ 2018 Digital Age in Semiotics and Communication, Issue1, spring 2018, NBU publishing house.
▪ 2019 Love and Sex in the Digital Age: A Semiotic Perspective, Issue 2 of Digital Age in Semiotics and Communication 2019, NBU publishing house.
▪ 2021 Digital Gastromania, issue 3/4 of Digital Age in Semiotics and Communication 2021, NBU publishing house
▪ 2022 Translation and transformation in audiovisual and digital culture, issue 5 of Digital Age in Semiotics and Communication 2022, NBU publishing house
▪ 2023 Digital transformation of education: Semiotic and interdisciplinary perspectives, issue 6 of Digital Age in Semiotics and Communication 2023, NBU publishing house
▪
▪
Articles
▪ 1997. „За една трансцедентална компетентност на субекта, забравена от основните семиотики“ (резюме на английски). – В: Сборник EFSS ‘96, том II, издание на департамент „Антропология“ към НБУ. (“For a Transcendental Competence of the Subject, forgotten by the Main Semiotic Schools” in EFSS’96 Volume II, Sofia: NBU Publishing house).
▪ 1998. „Текст и интелигентност“. – в Сборник EFSS ’97, том III, София: НБУ, 1998, с. 239-255. (Text and Intelligence (in Bulgarian) in EFSS’97 Volume III, Sofia: NBU Publishing house)
▪ 1999. „Text & Intelligence“. – in: Snow, Forest, Silence, Acta Semiotica Fennica IV-VI, ISI & Indiana University Press, 1999, pp. 67-80.
▪ 2000. „Език на потреблението“. – в сп. Медиа & Реклама, април 2000, с. 20-21. (“The Language if Consumption” in Media and Advertising, April 2000, pp. 20-21)
▪ 2000. „Истинност и лъжливост на рекламата“. – in Медиа & Реклама, юни 2000, с. 23-24. (“Truth and False in Advertising” in Media and Advertising, June 2000, pp. 23-24)
▪ 2000. „Аз, моя милост и българската идентичност”. – в Литературен форум, бр. 15 (438), 5-12 декември 2000. (“Me, myself and the Bulgarian Identity” in Literary Forum, N 15 (438), December 2000).
▪ 2001. „Рекламните послания на бирите“. – в Медия свят, октомври 2001, с. 36-38. (“The advertising of the beer brands” in Media and Advertising, October 2001, pp. 36-38)
▪ 2001. „The Role of the Intellectual in the Age of Media“. in Europe in Flames, Jari Ehrnrooth, Niilo Kauppi (ed.), Helsinki University Press, 2001, pp. 152-155.
▪ 2002. „Новите дрехи на интелектуалеца“. – в Медия свят, март 2002, с. 35-36. (“The New Clothes of the Intellectual” in Media World, March 2002, pp. 35-36.)
▪ 2002. „Към едно преоткриване на Бергсон“. – в Анри Бергсон, Материя и памет, София: НБУ, 2002, с. 3-30. (уводна студия към книгата) (“Towards a Rediscovery of Bergson” in Bergson, Henri, Matter and memory (Preface to the Bulgarian Edition, Sofia: NBU Publishing house).
▪ 2003. „Analisi semio-temporale dell’identità, basata su una tipologia della memoria“. in Logica, Dialogica, Ideologica, Patrizia Calefato and Susan Petrilli (ed.), Mimesis, Milano, 2003, pp. 249-258.
▪ „Face & Understanding” in Understanding/Misunderstanding. Contributions to the Study on the Hermeneutics of Signs., Eero Tarasti (ed), Acta Semiotica Fennica XVI. Helsinki: International Semiotics Institute at Imatra 2003, pp. 192-200.
▪ 2003. „Le sentier bergsonienne vers la sémiotique existentielle“ in Degres, nº116 (Hiver 2003), pp. c1-c7.
▪ 2004. „Проф. Иван Саръилиев, езикът и семиотиката“. – в Иван Саръилиев, Усилието да узнаваш, София: НБУ, 2004, с. 58-62. (“Prof. Sarailieff, the Language and Semiotics” preface to the book The Effort of Knowledge by Ivan Sarailieff, Sofia: NBU Publishing house).
▪ 2004. „Интерпретативни разходки около една отворена творба“. – в сп. Театър, бр. 7-9, 2004, с. 24-27. (“Interpretative Walks around an Open Work” in Theatre N 7-9, 2004, pp. 24-27.)
▪ 2004. “Dynamic Object and Inter-subjectivity: two Kinds of Resistance for the Infinite Semiosis” in Semiotic Systems and Communication: Action, Interaction and Change, παρατηρητής, Thessalonica, 2004, стр. 93-99.
▪ 2004. „Infinite Semiosis and Resistance“. in From Nature to Psyche, Acta Semiotica Fennica, vol. XX, Helsinki, 2004, pp. 175-181.
▪ 2005. „A semio-temporal analysis of identity, based on a typology of memory“. in Subject Matters: a Journal of Communications and the Self, London Metropolitan University Press, 2005, Vol. 2, No. 2., pp. 49-58.
▪ 2005. „Битие и резистентност“. – в Знеполски, И. (съст.) Семиотика и идентичност: около Умберто Еко, София: Дом на науките за човека и обществото, 2005, с. 118-148. (“Being and Resistance” in Znepolski, I. (ed.) Semiotics and Identity: On Umberto Eco, Sofia: MSHS Press).
▪ 2005. „Redrawing the Map and Setting the Agenda in Philosophy“. in The American Journal of Semiotics, Vol. 21. 1-4 (2005), p. 191-207.
▪ 2006. „Семиотична артикулация на света и темпоралност на опита в него“. – в Диалог между две култури, Ерера, М., Брикле, П., Ламберт, С. (съставители), София, 2006, с. 185-190. (“Semiotic Articulation of the World and Temporality of the Experience in It” in Dialog between two Cultures, Sofia: NBU Publishing house).
▪ 2006. „Семиотика, памет, идентичност“. – в Памет, идентичност, съзнание, Орлин Тодоров (съст.), София: НБУ, 2006, с. 63-76. (“Semiotics, Memory, Identity” in Todorov, O. (ed.) Memory, Identity, Consciousness, Sofia: NBU Publishing house).
▪ 2006. „La articulación semiótica del mundo y la temporalidad de su intento“. in Diálogo Intercultural, Herrera, M., Brickle, P., Lambert, C., (eds), Sofia, 2006, pp. 191-196.
▪ 2008. „Bankov’s Razor Versus Martinelli’s Cannon. A Confrontation around Biosemiotics“ in Biosemiotics, Springer Netherlands, 1/2008, pp. 397-407.
▪ 2008. „A sociosemiotic model of the standards for discursive validation“. in A Sounding of Signs: Modalities and Moments in Music, Culture, and Philosophy, Robert S. Hatten, Pirjo Kukkonen, Richard Littlefield, Harri Veivo & Irma Vierimaa (eds.), Imatra: Acta Semiotica Fennica, 2008, pp. 253-268.
▪ 2009. „Семиотичното вдъхновение на Еро Тарасти“. – в Еро Тарасти, Екзистенциална семиотика, София: НБУ, 2009, с. 3-5. (предговор) (“The Semiotic Inspiration of Eero Tarasti” an introduction of the Bulgarian edition of the Existential Semiotics by Eero Tarasti, Sofia: NBU Publishing house).
▪ 2010. „Френската семантика в български прочит: разширяване на диапазона“. – В: Лора Петрова Недялкова, Словесни и музикални дискурси от епохата на барока: смислови пространства в сравнителна перспектива, София: УИ „Св. Климент Охридски“, 2010. (предговор към книгата) (“French Semantics in Bulgarian Perspective: Widening the Scope” an introduction to the book by Lora Nedialkova Verbal and Musical Discourses from the Baroque, Sofia: Sofia University Press).
▪ 2010. „Смисъл и значение на бельото или към една семиотика на бельовния дискурс“. – в Бельото като дискурс, състав. Георг Краев, София: НБУ, 2010. (http://ebox.nbu.bg/unclo10/) (“Meaning and Sense of the Underwear: Towards a Semiotics of the Lingerie Discourse” in Kraev, G. Underwear as a Discourse, Sofia: NBU Publishing house.)
▪ 2010. „Cultures of Navigation versus Cultures of Erudition“. – в Lexia 05/06 2010 Analisi delle culture, culture dell’analisi, edited by Massimo Leone, Rome: Aracne editrice S.r.l., pp. 103-123.
▪ 2011. „Голямото дигитално покръстване“. – в Милад Дуеи, Големият дигитален обрат, София: НБУ, 2011, с. 11-13. (“The Big Digital Conversion” an introduction to the Bulgarian edition of the book by Milad Doueihi The big Digital Turn, Sofia: NBU Publishing house).
▪ 2011. “Semiotics of Time: a Research Program within Existential Semiotics” in Forsell, Paul and Littlefield, Rick, ed. (forthcoming) Transcending Signs: Essays around Eero Tarasti’s Existential Semiotics. Berlin and New York: Mouton de Gruyter.
▪ 2011. „Technology, the Imaginary and the Transfer of Experience: between the Market and Social Networks“. in Lexia 07/08 2011 Immaginari. Prospettive disciplinari, edited by Massimo Leone, Rome: Aracne editrice S.r.l., pp. 255-278.
▪ 2013. “Семиотиката във философията на Анри Бергсон: една успешна докторска стратегия за семиотична кариера“ в Семиотични стратегии, съст. Мария Попова, София: НБУ, стр. 7-22. (“The Semiotic in the Philosophy of Henri Bergson: a Successful Doctoral Strategy for a university carrier” in Popova, M. (ed.) Semiotics Strategies, Sofia: NBU Publishing house).
▪ 2014. „Консумативни ритуали във Facebook”. – във Всичко за продан. Консумативната култура в България, Евгения Кръстева-Благоева (съст.), София: НБУ, 2014 г., стр. 57-77. (“Consumer Rituals in Facebook” in Blagoeva, E. (ed.) The Consumer Culture in Bulgaria, Sofia: NBU Publishing house).
▪ 2014. “New Semiotics in Sofia, Bulgaria” in Chinese Semiotic Studies 10(4): 1-2, DOI 10.1515/css-2014-0044, De Gruyter Mouton.
▪ 2015. „Удоволствието от хипертекста“. – в Градината с розите III. Лекции и слова (2007 – 2014), Веселина Василева (съст.), София: НБУ 2015 г., стр. 50-77. (“The Pleasure of Hypertext” in Vassileva, V. (ed.) The Garden of Roses III: Lectures and Speeches (2007-2014), Sofia: NBU Publishing house).
▪ 2015. „Онтология на променящото се“ в Култура - Брой 11 (2803), 20 март 2015. (“The Ontology of Changing” in Cultura N11 (2803) 20 March 2015)
▪ 2015. „За благополучието, идентичността и университета“ в Разширяването на света: Изследвания в чест на професор Богдан Богданов, съст. Георги Гочев, Веселина Василева; София: НБУ, 2015 г., 463-468. (“On Prosperity, Identity and the University” in Vassileva, V. and Gochev, G. (eds.) The Widening of the World: Research in Honour of prof. Bogdan Bogdanov, pp. 463-468, Sofia: NBU Publishing house).
▪ 2015. „Consumer rituals in Facebook” in New Semiotics. Between Tradition and Innovation: proceedings from the 12th World congress of IASS/AIS, Kristian Bankov (ed.), London: IASS Publications (www.iass-ais.org/proceedings2014)
▪ 2016. “Preface” in Bankov, Kristian (ed). New Semiotics. Between Tradition and Innovation: proceedings of the 12th World Congress of Semiotics. Sofia: IASS Publications and NBU Publishing House, 2016. ISSN 2414-6862.
▪ 2016. “Vistas for organized semiotics” (co-author Paul Cobley) in Semiotica 2016; 211: 9–18, De Gruyter Mouton, Berlin
▪ 2016. “The treasures of world semiotics” in Chinese Semiotic Studies 12(2): 125-126, Berlin: De Gruyter Mouton, 2016; ISSN: 2198-9613
▪ 2017. “Preface” in Cobley, Paul and Bankov, Kristian (eds). Semiotics and its Masters Vol. 1. Berlin: De Gruyter Mouton, pp. ix-xvii.
▪ 2017. “The copyright of my sensorimotor experience” in Marusek, Sarah (ed.) Synesthetic Legalities. Sensory Dimensions of Law and Jurisprudence: 180-199, London, New York: Routledge. ISBN: 9781472482952
▪ 2017. “Богдан Богданов и семиотиката“ в Банков, К. и Гочев, Г. (съст.) От думите към живота. Богдан Богданов и семиотиката, София: НБУ, 2017 г. (“Bogdan Bogdanov and Semiotics” in Bankov, K. and Gochev, G. (eds.) From Words towards Life: Bogdan Bogdanov and Semiotics, Sofia: NBU Publishing house).
▪ 2017. „Опит върху аналогията между език и пазарен обмен в ‚Курс по обща лингвистика‘“ в Гарнизов, В. (съст) Векът на структурализма, София: НБУ. (“Essay on the analogy between language and money in Course of General linguistics by Ferdinand de Saussure” in The century of structuralism, 2017 Garnizov, V. (ed.), NBU publishing house).
▪ 2017. „Approaches to the semiotics of money and economic value“ in Signs and Media (2017, Autumn issue), Chengdu: Sichuan University Press, pp. 178-192.
▪ 2017. “Eco and the Google Search Innovations” in Thellefsen, T. and Sørensen, B. (eds) Umberto Eco in His Own Words, Berlin: De Gruyter Mouton, pp. 119-126. ISBN: 9781501515675
▪ 2017. “Hacia una semiótica de la transacción” [Towards a semiotics of transaction] in Pardo Abril, Neyla Graziela (ed.). Materialidades, discursividades y culturas. Los retos de la semiótica Latinoamericana, Bogotá: Istituto Caro y Cuervo. Imprenta Patriotica. pp. 176-191. ISBN: 978-958-611-360-1
▪ 2017. „Дим и гламур на големия екран: пушенето като изразно средство в киното“ в Бъчварова, Б. (съст), Дискурсите на тютюна, София: НБУ (http://ebox.nbu.bg/tobacco2017/) (“Smoke and glamour: smoking as an expressive means in cinema”, in Tobacco as a discourse, 2017 Batchvarova, B. (ed.), NBU publishing house).
▪ 2018 „From Text to Interaction“ in Digital Age in Semiotics and Communication 01 spring 2018, Sofia: NBU publishing house, pp. 9-17. ISSN (Print) 2603-3585, ISSN (Online) 2603-3593
▪ 2018. “Overview of Consumer Culture in Bulgaria: From Perestroika to Facebook” in Krasteva-Blagoeva, Evgenia (Ed.) Approaching Consumer Culture. Global Flows and Local Contexts, New York: Springer, 93-111. ISBN: 978-3-030-00226-8
▪ 2018. “Legendary brands and economic value: a semiotic approach” in The American Journal of Semiotics, 34.3-4 (2018), 273-291, doi: 10.5840/ajs201913142;
▪ 2019. “From Gold to Futurity: a Semiotic Overview on Trust, Legal Tender and Fiat Money” in Cheng Le and Marcel Danesi (eds.), Social Semiotics, Special Volume 29 ‘Legal Discourse analyses and their advances’, 336-350, doi: 10.1080/10350330.2019.1587833; ISSN: 1035-0330; eISSN:1470-1219
▪ 2019 „Cultural transformations of love and sex in the digital age“ in Digital Age in Semiotics and Communication: Love and Sex in the Digital Age. 02 autumn 2018, Sofia: NBU publishing house, pp. 7-17. ISSN (Print) 2603-3585, ISSN (Online) 2603-3593
▪ 2019 „The Pleasure of the Hypertext“ in Digital Age in Semiotics and Communication: Love and Sex in the Digital Age. 02 autumn 2018, Sofia: NBU publishing house, pp. 139-159. ISSN (Print) 2603-3585, ISSN (Online) 2603-3593.
▪ 2020. “Cyberbullying and hate speech in the debate around the ratification of the Istanbul convention in Bulgaria: a semiotic analysis of the communication dynamics”, Social Semiotics, 30:3, 344-364, DOI: 10.1080/10350330.2020.1731175; ISSN: 1035-0330; eISSN: 1470-1219
▪ 2020 “Platfospheres and the Web 2.0. Sociocultural Explosion: The Commercial Centre of the Digital Semiosphere” in Sign Systems Studies 48(2/4), 2020, 246–270 https://doi.org/10.12697/SSS.2020.48.2-4.04
▪ 2021. “Flags, Identity, Memory: from nationalisms to the post-truth uses of collective symbols” in Wagner, Anne and Marusek, Sarah (eds.) 2021. Flags, Color, and the Legal Narrative. London, New York: Springer, pp. 173-189; https://doi.org/10.1007/978-3-030-32865-8 ; ISBN: 978-3-030-32865-8.
▪ 2021. “Lying as a transaction of value: explorations in semiosis and communication from a new perspective” in Drăgan, Nicolae-Sorin (ed) Differences, Similarities and Meanings. The Interplay of Differences and Similarities in Communication and Semiotics, Berlin: De Gruyter Mouton, 151-162. ISBN 978-3110658828.
▪ 2021 „Overview of Semiotics of Digital Culture: Main Approaches and Prospects for the Future“ in Degrés n°184-185 hiver 2020 – printemps 2021, g0-g21. ISSN0376-8163
▪ 2021 “Gastromaniac. How (Food) Influencers Create Trust” Digital Age in Semiotics and Communication: Digital Gastromania. Vol III 2020/2021, Sofia: NBU publishing house, 42-57. ISSN (Print) 2603-3585, ISSN (Online) 2603-3593
▪ 2021 (co-author Francesco Mangiapane) “Digital Gastromania” Digital Age in Semiotics and Communication: Digital Gastromania. Vol III 2020/2021, Sofia: NBU publishing house, 7-12. ISSN (Print) 2603-3585, ISSN (Online) 2603-3593
▪ 2021 „Face and Trust: A Semiotic Inquiry into Influencers, Money, and Amygdala“ Sign Systems Studies 49(3/4), 2021, 527-542
▪ 2022. „Exploring Saussure’s Analogy Between Linguistic and Monetary Signs” in Thellefsen, T. and Sørensen, B. (eds) Ferdinand de Saussure and contemporary Semiotics, Language and Semiotic Studies, Spring 2022. Vol. 8 No. 1, 114-122.
▪ 2022 (co-author Dimitar Trendafilov) “Semiotics in Marketing and Branding” in Bloomsbury Semiotics Vol. II, London, New York: Bloomsbury, 319-341
▪ 2022 “Scarcity and Meaning: towards a Semiotics of Economic Transaction” in Cobley, Paul and Alteanu, Alin (eds). Semiotics and its Masters Vol. 2. Berlin: De Gruyter Mouton, 111-127.
▪ 2022 (co-author with Evangelos Kourdis) “Introduction: Translation and transformation in audiovisual and digital culture” in Digital Age in Semiotics and Communication: Translation and transformation in audiovisual and digital culture, Volume 5, 2022 Sofia: NBU publishing house, 7-14. ISSN (Print) 2603-3585, ISSN (Online) 2603-3593; https://doi.org/10.33919/dasc.22.5.1
▪ 2023 “Semiotic Insights on Fiat Money and Digital Currencies” in Amir Biglari 2022, Open Semiotics, 529-540
▪ 2023 “Being, Resistance and Post-truth” in Eero Tarasti, Transcending Signs. Essays in Existential Semiotics, Berlin: De Gruyter Mouton, 99-118.
▪ 2023, “Review of introducing relational political analysis political semiotics as a theory and method” in Social Semiotics 5/2023, https://doi.org/10.1080/10350330.2023.2216620
▪ 2023 “Semiotics of Trademark Law and Brand Intellectual Property” in Anne Wagner and Sarah Marusek (eds) Research Handbook on Legal, Semiotics Edward Elgar Publishing Ltd
▪ 2023 “Digital Transformation of Education: Semiotic and Interdisciplinary Perspectives” in Digital Age in Semiotics and Communication, Volume 6, 2023 Sofia: NBU publishing house, 7-16. ISSN (Print) 2603-3585, ISSN (Online) 2603-3593;
- Курсове от текущия семестър:
-
SEMM304 Социология на консумативното общество SEMM310 Семиотични изследвания на търговската марка І част SEMM318 Семинар: Срещи с бранд мениджърите в българия I (гост лектор) SEMM420 Бранд мениджмънт 1 SEMM428 Семинар: Срещи с бранд мениджърите в България II (гост лектор) SEMM429 Практика: Лаборатория за изследване на търговските марки SEMM600 Семинар: EFSS с финален тест SEMM609 Стаж VIPB784 Търговската марка: визия и комуникация