CINB868 Проект „Снимачен период - игрален филм“

Анотация:

В този курс 4те различни направления в Кино и телевизия имат зададени отделни задачи. Всяка от тях отговаря на индустрялен стандарт и формат на работа.

1. Режисьори

Режисьорите ще се съсредоточат върху планирането на своите проекти чрез попълване на „Календарен снимачен план“ и „Снимачен график“. Целта е да организират времето и ресурсите ефективно, за да осигурят гладко протичане на снимачния процес. Чрез използването на предоставените шаблони, студентите ще научат как да структурират снимачните сесии, да координират екипа и да ангажират актьорите, което е от съществено значение за успешното реализиране на проекта. Освен това, те ще развият умения за управление на времето и логистични решения, които ще бъдат важни за бъдещата им кариера.

2. Сценаристи

Сценаристите ще работят с индекс карти като метод за структуриране на своите истории. Целта е да се достигне до същността на всяка сцена, като се анализират основните елементи и се създаде ритъм в цялата история. Всеки сценарист ще попълни индекс карта за всяка сцена, използвайки предоставения шаблон. Чрез този процес, те ще научат как да концептуализират и организират сюжета, да развиват персонажи и да изразяват идеи по ефективен начин. Тази задача ще подобри писателските им умения и ще им помогне да идентифицират и преодолеят сценарийните предизвикателства.

3. Монтажисти

Монтажистите ще имат за задача да подготвят монтажен лист (Edit Decision List - EDL), който може да бъде представен и в текстов формат. Тази задача е важна, тъй като позволява на монтажистите да документират решенията, взети по време на монтажа, а също така служи за основа за дискусии и ревюта с режисьора. Студентите ще се запознаят с необходимостта от структуриран подход към монтажа и ще развият умения за анализиране на видеоклипове и вземане на решения относно тяхната конфигурация.

4. Оператори

Операторите ще представят операторска експликация, в която ще опишат творческите и технически решения, взети при заснемането на поне две от сцените. Целта е да обяснят защо са избрани конкретни решения и как те са реализирани по време на снимките. Освен това, студентите трябва да предоставят фотоси или видеореференции, които илюстрират търсените решения, както и снимки от работния процес или скрийншотове от реализацията на сцените. Тази задача ще им помогне да осъзнаят важността на техническото планиране и артистичната визия, необходими в операторското майсторство.

прочети още
Кино и телевизия

Преподавател(и):

гл. ас. Николай Милев  д-р
гл. ас. Антония Милчева  д-р
гл. ас. Богомил Калинов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

1. Режисьори

Придобити знания и компетенции:

Планиране на продукцията: Разбиране на важността на ефикасното планиране на снимачния процес чрез създаване на "Календарен снимачен план" и "Снимачен график", което включва управление на времето и ресурсите.

Комуникационни умения: Способност за взаимодействие с екипа, актьорите и производствения персонал, както и за изразяване на творческите идеи и концепции ясно и убедително.

Решаване на проблеми: Умение за бързо и ефективно вземане на решения по време на снимачния процес, включително адаптиране на планирането спрямо неочаквани ситуации.

Творческо мислене: Развитие на креативно мислене за концептуализиране на сцените и осигуряване на артистична визия за проекта.

2. Сценаристи

Придобити знания и компетенции:

Структуриране на сюжета: Разбиране на основните компоненти на една история и способност за структуриране на сюжета с помощта на индекс карти.

Развитие на персонажи: Умение за създаване на комплексни и задълбочени персонажи, които взаимодействат в контекста на сюжета.

Анализ на сцени: Способност за анализиране и усъвършенстване на сцени, за да се достигне до същността на историята и да се създаде ритъм.

Писателски умения: Придобиване на умения за писане на диалози и текст, който да е ангажиращ и автентичен.

3. Монтажисти

Придобити знания и компетенции:

Монтажни техники: Разбиране на различни монтажни техники и методи за структурирането на видеоматериали, включително подготовката на монтажен лист (EDL).

Анализ на видеоклипове: Умение за анализиране на визуалните елементи и темпо на кадрите, за да се постигне желаното настроение и въздействие.

Техническа компетентност: Овладяване на софтуер за видеообработка и монтаж, придобиване на знания за формати и стандарти за работа с видеофайлове.

Креативно решение на задачи: Способност за вземане на креативни решения относно дължината на кадрите, преходите и звуковите ефекти, които подобряват разказването на историята.

4. Оператори

Придобити знания и компетенции:

Камера и осветление: Овладяване на работата с кинооборудване, включително камери, принадлежности и осветление, за да се постигне желаното визуално качество.

Креативни и технически решения: Умение за вземане на информирани решения относно композиция, перспектива и освежаване на визуалната концепция на сцените.

Анализ и референции: Способност за анализиране на собствената работа и търсене на референции, което спомага за по-добро владеене на операционните техники.

Комуникация с екипа: Умение за работа в екип и ефективна комуникация с режисьора и монтажиста, за да се осигури предаване на артистичната визия.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Самостоятелна работа по зададените индивидуални задачи
  2. Представяне на постигнатите резултати
  3. Дебатиране на възможности за подобрение

Литература по темите:

Димитров, Георги. Филмово производство: Практически наръчник. София: Издателство "Техника", 2012.

Василев, Светлозар. Изкуството на киното: Режисура, сценарий и продукция. София: Издателство "Изток-Запад", 2013.

Костадинов, Гео. Режисура и продукция на документални филми. Варна: Издателство "Нови познания", 2014.