POLB148 Политически кампании
Анотация:
• Курсът има специфечен фокус, който е поставен върху политическия мениджмънт по време на предизборните кампании. За целта по време на лекциите студентите биват запознати с видовете, етапите, функциите на предизборните кампании. Чрез симулативни игри и семинари студентите овладяват основни умения и знания за управлението на политическото време, хора и структури.
Преподавател(и):
гл. ас. Любомир Стефанов д-р
гл. ас. Ирена Тодорова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Категории, понятия и теории за политическите кампании
2) могат:
• да прилагат основни подходи и правила при подготовка на успешна предизборна кампания; да структурират и управляват успешно политически екипи и структури
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Политически мениджмънт
• Медии и политика
• Политически партии и актьори
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Канев, Д. (съст.), Учебник по политически мениджмънт 1: Политически анализи и организационни практики. София 2012, http://www.fes.bg/files/custom/library/2012/Uchebnik_po_politicheski_management1.pdf
Канев, Д. (съст.), Учебник по политически мениджмънт 2: Политическа комуникация и предизборни кампании, София 2012, http://www.fes.bg/files/custom/library/2012/Uchebnik_po_politicheski_management2.pdf
Буруджиева, Т., Канева, Л., Политически маркетинг. Теория и практика, София 2007
Сегела, Ж., Холивуд пере най-добре. Азбука на рекламата в бизнеса и политиката, София, без година
Манолов, Г. „Предизборната кампания. Теория и практика”
Канев, Д. (съст.) Мениджмънт и комуникация в политиката, София 2006
Байков, Б., Фокусът на политическия маркетинг, Унив. изд. „Св. Св. Кирил и Методий”, Велико Търново, 2006
Бонгран, М. , Политическият маркетинг, София, 1991.
Маламин, Ц. „Изкуството на политическата реклама”
Петев, Т., Теория за масовата комуникация, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, София 2004
Мицкевич, Е., Файърстоун, Ч., Телевизия и избори, С., 1999
Райков, З., Технология и техники на публичната комуникация, София, 2001
Дал, Р. Съвременният политически анализ, София, 1996.
Средства за оценяване:
Тест 50%
Презентация 50%