MGRB812 Устен превод
Анотация:
Курсът е едносеместриален и се състои от 30 академични часа. В продължение на един семестър студентите се запознават с особеностите на устния превод в съпоставка с писмения превод. Полагат се усилия да се
предизвика в студентите съзнание за качествата, необходими за устния преводач като концентрираност, силна памет,добър слух, търпение и издръжливост.
Обръща се внимание на собеностите на произношението на съвременните гърци и тенденциите на промяна на някои от съчетанията от звукове.
С помощта на автентични записи се анализират особеностите на артикулацията при бързата реч.
Преподавател(и):
гл. ас. Владимир Маринов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1/могат да правят устен превод на писмени съобщения от новогръцки на български и обратно;
2/са в състояние да резюмират устно прослушан актуален запис;
3/успешно водят записки, при които се справят с информация при среден темп на речта;
4/ориентират се в реалиите на двете страни.
Предварителни изисквания:
Успешно завършени курсове по практически новогръцки език
Успешно завършен курс по фонетика и фонология на новогръцкия език
Успешно завършен курс по морфология на новогръцкия език
Успешно завършен курс по история и куртура на съвременна Гърция
Успешно завършен курс по техники на устния превод
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Б.Алексиева, За някои проблеми на синхронния превод, Изкуството на превода, С., 1978
2. Ил.Владова, Външно-търговски термини-структура, семантика, превод.Езикови проблеми на превода. С., 1987 г.
3.А. Гофман, П.Н. Куриленко, Синхронный перевод, Москва, 1987
4. Г.В. Чернов, Основы синхронного перевода, Москва, 1987
5. ?. ???????????, 1994, ?????? ??? ??????????; ????????? ??????????????? ????????, ?????
6. ?.?????????, 1996. ?????? ??? ????? ??? ??????????. ???????? ???????, ?????
7.Georges Mounin, ?? ????????? ?????????? ??? ??????????, ???. ????? ???????, ??????, 2002
Средства за оценяване:
Тест № 1
Тест № 2
Участие в дебат по време на семинарни упражнения