ADVB705 Управление на организационната репутация
Анотация:
Курсът разглежда процесите на формиране и управление на корпоративната репутация. Изследват се разликите между имидж и репутация, видовете стратегии за управление на репутацията спрямо специфичните публики. Целта е да се формират знания за основните процеси и тенденции в развитието репутацията в условията на онлайн комуникация и социални мрежи.
Преподавател(и):
проф. Десислава Бошнакова д-р
гл. ас. Десислава Данкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- разликата между идентичност, имидж и репутация
- принципите на създаване, управление и поддържане на репутация
- как се управлява репутация в условия на криза
2) могат:
- да разпознават елементите за създаване и управление на репутация
- да планират действия за създаване и управление на репутацията
- да идентифицират и планират мерки за справяне в криза на репутацията
Предварителни изисквания:
- няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Връзка на репутацията с ПР - управление на комуникацията с цел изграждане на репутация
- Репутация - от създаването до утвърждаването
- Методи за измерване и оценяване на репутацията
- Критерии за оценяване на репутацията - изследването “Коефициент на репутацията”
- Онлайн репутация - специфики, управление и справяне в условия на криза
- Практическо приложение на репутацията - анализ на примери от практиката
- Представяне на групови студентски изследвания за репутацията на компании, опериращи на българския пазар - част 1
- Представяне на групови студентски изследвания за репутацията на компании, опериращи на българския пазар - част 2
- Колко струва добрата репутация и как да я управляваме
- Социалната отговорност на компаниите и връзката с репутацията
- Изграждане на репутация на марка на българския пазар - примери от практиката
- Индивидуални студентски презентации - анализ на репутация на марка и предложения за по-добро управление на репутацията - част 1
- Индивидуални студентски презентации - анализ на репутация на марка и предложения за по-добро управление на репутацията - част 2
- Репутацията и доверието - връзката между добрата репутация и отношението на потребителите
- Бъдещето на репутацията в условия на световни кризи
Литература по темите:
1. Доулинг, Г., Създаване на корпоративна репутация, "Рой Комюникейшън"
2. Corporate Reputation and Competitiveness, Rosa Chun, Rui Da Silva
3. Strategic Reputation Management: Towards A Company of Good (Lea's Communication), Peter B. Orlik and Pekka Aula
4. Corporate Reputation: 12 Steps to Safeguarding and Recovering Reputation by Leslie Gaines-Ross
5. Reputation Management: The Key to Successful Public Relations and Corporate Communication, John Doorley