LOGB517 Стандарти за национални и международни здравни системи и организации

Анотация:

Стандартите са проектирани за дае осигурят стабилност, като отразяват знанията и уменията, от които съответните специалисти се нуждаят, за да бъдат подготвени за реалната практика.

прочети още
Логопедия

Преподавател(и):

доц. Анушка Станчева  д-р
проф. Живка Винарова  д. м. н.
доц. Полина Михова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• принципите и потребността от стандартизиране в сферата на логопедичната практика

• видове стандарти на националлно и международно ниво в сферата на логопедичната практика

2) могат:

- да интерпретират професионалните стандарти в сферата на логопедичната практика;

- да съобразяват и прилагат професионалните стандарти в сферата на логопедичната практика;

- да обновяват знанията си на база на професионалните стандарти в сферата на логопедичната практика;

- да извършват адекватна оценка на съответствието на приложимите стандарти, използвайки различни методи за проверка и оценка.


Предварителни изисквания:
няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Същност на стандартизацията като процес
  2. Видове стандати в медицината и здравеопазването
  3. Видове стандартизиращи органи в логопедичната практика
  4. Работа в среда на Български Институт по Стандартизация
  5. Стандарти за поведение, изпълнение и етика
  6. Стандарти за непрекъснато професионално развитие
  7. Стандарти за образование и обучение в сферата на логопедията
  8. Тест
  9. Презентиране на самостоятелни изследователски проекти по задания
  10. Професионални асоциации в сферата на логопедията
  11. Стандарти и процедури за прилагане на сертификата за клинична компетентност по логопеда
  12. Практическа работа в логопедичен център

Литература по темите:

1. V глава, Системата Електронно здравеопазване, Учебник "Електронно здравеопазване", ISBN 13: 978-954-516-910-6, Ж.Винарова, П.Михова, Ст.Тонев, А.Петков, изд. Летера, София, 2009

2. VII глава, Навигатор – водач в електронното здравеопазване - П. Михова, Учебник "Електронно здравеопазване", ISBN 13:978-954-516-910-6, Ж.Винарова, П.Михова, Ст.Тонев, А.Петков, изд. Летера, София, 2009

3. V глава Информационни системи в медицината, Учебник "Медицинска информатика", ISBN 13: 978-954-535-515-8, Ж.Винарова, П.Михова, изд. НБУ, София, 2008

4. eHealth in Action Good Practice in European Countries, European Commission, Directorate-General Information Society and Media

5. Проект информационен стандарт на медицинско досие, Научно дружество по социална медицина, информатика и здравен мениджмънт

6. http://chi.nus.edu.sg/programmes-list/standards-in-health-informatics.html

7. http://www.durhamtech.edu/html/prospective/coursedescriptions/hitcd.htm

8. Pert, S., & Bradley, B. (2018, May). Clinical Guidelines for Speech and Language Therapists: Bilingualism: Working with bilingual clients/patients with speech, language and communication needs. Royal College of Speech and Language Therapists. https://www.rcslt.org/clinical_resources/bilingualism/bilingualism_overview

9. https://www.asha.org/certification/2020-slp-certification-standards/

10. https://eslaeurope.eu/