ADVB830 Анимация в рекламата
Анотация:
Анимацията има широко приложение в рекламата. От изцяло анимирани кампании, до интегрирани анимирани елементи, визуални ефекти, флуидни брандове, уеб-базирани приложения и много други.
Курсът проследява исторически развитието на рекламата и как анимацията е неразделна част от повечето рекламни кампании. Въз основа на преглед и анализ на примери на световни и наши рекламни решения, студентите ще се запознаят с предизвикателствата и въздействието на анимацията.
В курса са интегрирани три практически задачи - анимирана типография, анимирано лого и създаване на цялостна презентация, чрез които студентите ще придобият практични умения в създаването на анимирани елементи.
Преподавател(и):
ас. Весела Данчева-Богданова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Ще получат необходимите познания за въздействието на анимацията в рекламата.
Ще се запознаят с примери на анимация в рекламата.
2) могат:
Да създават анимирани елементи и типография.
Ще се запознаят в детайли с актуални case-studies.
Ще могат да направят презентация с анимирани елементи.
Предварителни изисквания:
- Да имат интерес към motion graphics.
- Да имат графични познания за създаване на лого и типография.
- Да имат интерес към интегриране на анимация в рекламата.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение - исторически преглед.
- Анимационни герои - брандове.
- Феномена ТВ и рекламните тенденции в началото.
- Рекламни тенденции в края на XX век.
- Рекламни тенденции сега.
- Анимирана типография.
- Разработване и обсъждане на собствен проект с анимирана типография.
- Изпълнение и консултация по проект с анимирана типография.
- Приложения на рекламната анимация - продукти, лога, интернет страници, банери, giffs, приложения.
- Case study - детайлно разглеждане и анализ на конкретен пример.
- Приложения на рекламната анимация - корпоративни видеа, презентации, образователни видеа.
- Case study - детайлно разглеждане и анализ на конкретен пример.
- Концепция и дизайн на анимирано лого. Флуиден бранд.
- Изпълнение и консултация по проект на анимирано лого.
- Изработване на цялостна презентация с анимирани елементи.
Литература по темите:
- The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking, by Kit Laybourne, published by New York: Crown Publishing Group, 1998, ISBN: 978-0517886021
- No Logo, Naomi Klein, by published by Knopf Canada, 1999, ISBN: 0-312-20343-8
- Design for Motion: Fundamentals and Techniques of Motion Design, by Austin Shaw, published by Focal Press, 2016, ISNB: 978-1-138-31864-9
- The Theory and Practice of Motion Design: Critical Perspectives and Professional Practice, by R. Brian Stone & Leah Wahlin, published by Routledge, 2018, ISNB: 978-1-138-49079-6
- Creative Motion Graphic Titling for Film, Video, and the Web, by Yael Braha & Bill Byrne, published by Elsevier and Focal Press, 2011, ISBN: 978-0-240-81419-3
- Graphic Design & Opening Titles in Movies, by Gemma Solana & Antonio Boneu, published by Gingko Press, 2014, ISNB: 978-1-584-23537-8
- Transforming Type: New Directions in Kinetic Typography, by Barbara Brownie, published by Bloomsburry Academic, 2015, ISBN: 978-0-8578-5767-5
- Type in Motion: Innovations in Digital Graphics, by Jeff Bellantoni & Matt Woolman, published by Random House Incorporated, 2001, ISBN: 978-08-47823871
- History of Motion Graphics, by Michael Betancourt, published by Wildside Press, 2013, ISBN: 978-1-434441515
- Logo Book Stefan Kanchev, by Magdalina Stancheva, published by Janet 45, 2012, ISBN: 978-9-544918231