ADVB800 Оформяне на портфолио и защита
Анотация:
Разглеждат се отделните стадии на предварителния процес по подготовка на бакалавърска теза. Посочват се особеностите и етапите на подготовка, провеждане, обсъждане на резултатите, цялостното оформление и представяне на това първо научно изследване по специалността. Целта на курса е студентите да са запознати с методологията на разработка на тезата, да изберат тема, да изготвят предварителен план и да съберат необходимата за изследването литература, за да улеснят и ускорят процеса на дипломиране. Разбира се в този процес не съществуват строго регламентирани правила, а има много подходи и етапи при оформянето на научния ръкопис, подготовката му за отпечатване и неговото представяне. Целта е да се помогне на студента, той сам да намери вярното и индивидуално решение на тази част от трудния за всеки от нас процес на научното творчество.
Завършването на обучението в бакалавърската програма става със защита на бакалавърска теза (включва теоретични и практически аспекти на изследван проблем) и представяне на портфолио, след покриване на изисквания брой кредити.
Портфолиото, което студентите трябва да оформят предлага поглед към техните творчески и изследователски умения за решаване на проблем и опит в различни области. Неговото съдържание е всички проекти (разделени на творчески и изследователски), по които са работили в курсовете през четирите години на следването. Ще съдържа и една обобщена практическа разработка – цялостна рекламна кампания на продукт – от брифа – идеята – до краен продукт (творческа концепция).
Този курс ще даде и практически умения на студентите с работата им над тяхното творческо портфолио. В края на семестъра всеки от тях ще трябва да покаже поне по 6 завършени реклами, които да са достойни за включване в портфолиото им и да им помогнат да си намерят мечтаната работа. Студентите ще получат напътствия и критика за работата си от преподавателя и групата. Специфични задачи ще бъдат раздадени от началото на семестъра. От студентите се очаква да могат да създават стратегически издържани реклами и рекламни кампании от идея до окончателното завършване. Използвайки дизайнерски техники ще се научат да усъвършенстват работата си.
Преподавател(и):
гл. ас. Даниела Кадийска д-р
доц. Кристиян Постаджиян д-р
Георги Малчев
гл. ас. Боряна Гигова д-р
Иван Христов
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) Ще знаят:
? Използвайки дизайнерски техники ще се научат да усъвършенстват работата си.
? Да различават добри и лоши примери на реклама;
? Как трябва да изглежда творческото портфолио на един рекламист.
? Професионалните стандарти в света на рекламата.
? Да използват терминологията от индустрията.
? Принципи на художественото оформление за всички видове реклама включително печатна, външна, радио, телевизионна, интерактивна, нетрадиционна (ambient/guerilla).
? Какво представлява бакалавърската теза; Общи изисквания към нея
? Как да оформят бакалавърската теза и портфолиото
? Общи принципи при построяването на текста;
? Как да разработят рекламна кампания от начало до краен рекламен продукт.
? Как да обединят рекламната кампания под единна стратегия.
? Професионалните стандарти в индустрията.
2) Ще могат:
? Да покажат 6 завършени реклами за портфолиото си.
? да говорят за идеи и професионално да представят работата си;
? да приемат и да дават градивна критика спрямо стандартите и терминологията на индустрията;
? да прилагат критиката и подобряват качеството на работата си;
? да се държат професионално и да спазват срокове;
? да прилагат стратегията, идеята и визуалните комуникации в рекламата;
? Сами да изберат тема за бакалавърска защита и последната практическа творческа разработка към портфолиото
? Да подготвят целенасочена информация по избраната тема
? Да съставят картотека на научните източници
? Да представят собствено портфолио при кандидатстване за работа
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Photoshop и In Design
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Указания за дипломеране - процедури, правила, срокове
- Бакалавърска теза - общи изисквания, цел, етапи; научен ръководител
- Подготовка на материали за бакалавърска теза
- Портфолио - изисквания. Видеовизитка
- Портфолио подготовка и отпечатване
- Държавен изпит - конспект. Как да се подготвим?
- Обсъждане на теми от конспекта
- Конферанс - представяне на портфолио (дигитално и печатно) + видеовизитка
Литература по темите:
Умберто Еко – Как се пише дипломна работа, ИК „А. Панов”, С. 1999
Както и цялата литература препоръчвана от отделните преподаватели към различните курсове по време на следването
1. “Изповедите на един рекламист” – Дейвид Огилви/„Confessions of an advertising man” – by David Ogilvy.
2. „Истина, Лъжи и Реклама – Изкуството на Акаунт Планинг” – Джон Стийл /„Truth, Lies and Advertising – The Art of Account Planning – by Jon Steel.
3. „Огилви за Рекламата”- Дейвид Огилви/” Ogilvy on Advertising” – by David Ogilvy.
4. „Хей Уипъл Стисни това – Упътване за създаване на велики реклами” (поредица на Адуийк) – Люк Съливан/„Hey Whipple Squeeze this – A guide to creating great advertising (Аdweek series) by Luke Sullivan.
5. „Да изстискваш портокала – как да превърнем творческата способност в сериозно бизнес предимство” – Фалън Пат/„Juicing the orange – how to turn creativity into a powerful business advantage – Pat Fallon.
6. „Краят на рекламата, каквато я познаваме” – С. Зийман, Изд. „Фокус”, София, 2004.
7. „Sign cafe” – списание за маркетинг и реклама.
8. Списание „Едно”
9. Списание “Медия свят”
10. Списание “Медия и реклама”
11. Ако са необходими допълнителни материали, книги, и статии, те ще бъдат препоръчани или раздадени в клас.
Средства за оценяване:
казуси
самостоятелна работа
курсов проект
публична презентация и защита