BAMB820 Семинар Маркетингово управление на услуга

Анотация:

Семинарът „Маркетингово управление на услуга“ предлага изучаване и изследване на принципите за дизайн на услуги и тяхното приложение в различни браншове. Участниците ще разгледат ролята на дизайна на услугите за създаване на запомнящо се клинетско преживяване, подобряване на качеството на услугата и насърчаване на лоялността на клиентите. Чрез казуси и практически упражнения, участниците ще се научат да идентифицират нуждите на клиентите (Empathize), да проектират планове за услуги (Define) и да обновяват предложенията за услуги (Ideate), за да отговорят на променящите се изисквания на пазара.

прочети още
Маркетинг

Преподавател(и):

доц. Ваня Сланчева-Банева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Семинарът дава насърчава студентите:

•да идентифицират „jobs to be done” на клиентите и да дават предложения за нови услуги, които потребителите харесват;

•да се учат да експериментират;

•да мислят в посока design thinking;

•да изучават и да приемат добрите практики от управлявани от дизайна центрове.


Предварителни изисквания:
Студентите да са изучавали курс Основи на маркетинга

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Семинар

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Маркетинг на услугите - същност и приложимост. Маркетинг микс на услугите - продукт, цена, промоция, пласминет.
  2. Разширен маркетинг на услугите - процес, предметна среда, персонал и потребители.
  3. Дизайн на услугата - същност. Елементи на дизайна. Концепция за създаване на нова услуга - Карта на атрибутите. Финансиране на услугата. Система за управление на служителите. Система за управление на потребителите.

Литература по темите:

HBR's 10 Must Reads on Design Thinking 20202 (with featured article "Design Thinking" By Tim Brown)

https://dschool.stanford.edu/

https://dschool.stanford.edu/executive-education/dbootcamp

https://designthinking.ideo.com/

Kupp, M, Anderson, J. and J. Reckhenrich (2017) Why Design Thinking in Business Needs a Rethink. MIT Sloan Management Review

Сланчева-Банева, В. (2014) Основи на маркетинга на услугите. София: РИВА

Средства за оценяване:

Екипно иследване: Design Thinking Framework. Empathize - dSchool Stanford

Казус: customer Jurney Mapping

Представяне на проект: Тема на проекта "Дизайн на услуга. Картографиране на процес на услугата"