NPRN705 Връзки с обществеността в маркетинга
Анотация:
Да провокира приложението на ПР като част от интегрираните маркетингови комуникации и да покаже на студентите различни начини за прилагане на ПР в полза на постигане маркетинговите цели на компанията. Да се изчисти разграничението между ПР и маркетинг като се изучи ролята на ПР в реализирането на маркетингови програми. Студентите активно да търсят и обработват информация, свързана с маркетинговото и ПР поведението на компаниите у нас и по света.
Преподавател(и):
гл. ас. Десислава Данкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти притежават:
1) знаят:
Какви са сходствата и различията между ПР и маркетинг.
Как на теория и на практика двете комуникационни дисциплини си взаимодействат.
2) могат:
Да анализират качествата на предлаганите у нас и по света кампании.
Да планират маркетингова ПР кампания за продукт, услуга или организация.
Предварителни изисквания:
Преминат курс NPRN504
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Пресечната точка на маркетинга и ПР.
- ПР като част от интегрираните маркетингови комуникации.
- Брaндинг и позициониране на марката.
- Основни характеристики на марката.
- Изготвяне на карта на марката.
- Позициониране на продукти.
- Семинар 1: Комуникация на марките чрез съдържание - онлайн и офлайн.
- Семинар 2: Управление на общностите около марките - примери от българската и световната практика.
- Семинар 3: МПР и неговото приложение за продукти и услуги в сферата на културата.
- Семинар 4: МПР и неговото приложение по отношение на градове и държави.
- Планиране на МПР-програма – част 1.
- Планиране на МПР-програма – част 2.
- Спонсорството като инструмент на МПР.
- Разглеждане на изготвени от студентите МПР-програми.
- Защита на МПР-програма от студентите. Обзор върху работата през семестъра.
Литература по темите:
1.“Добавената стойност на Пъблик рилейшънс”, Томас Л. Харис, Рoй Комюникейшън.
2.“Неизменните 22 закона на маркетинга”, Ал Рийс, Класика и стил.
3.“22 неизменни закона на брендинга”, Ал Рийс, Лаура Рийс, Класика и стил.
4.“22 неизменни закона на е-брендинга”, Ал Рийс, Лаура Рийс, Класика и стил.
5.“Управление на маркетинга”, Филип Котлър, Класика и стил.
6.“ПР през 21 век”, Томас Л. Харис, Рой комюникейшън.
7."Маркетинг 4.0. От традиционното към дигиталното", Филип Котлър, Локус Пъблишинг
8."Маркетинг 5.0: За технологиите и хората", Филип Котлър, Локус Пъблишинг
9. Емоцията на марката. Творчески уроци по лидерство от кариерата ми в NIKE, Грег Хофман, Локус Пъблишинг
10. Това е маркетинг, Сет Годин, Locus
11.Marketing PR: The How to make it work, Rene A. Henry Jr, Iowa State University, Ames.
12.Handbook of strategic PR & Integrated communications, Clarke Caywood.
13.Positioning: The Battle for your mind, Al Ries, McGraw-Hill.