NPRN709 Планиране на кампании във връзките с обществеността - І част
Анотация:
Курсът цели въвеждане на студентите в планирането на кампаниите във връзки с обществеността и предаване на практически умения и опит за постигане на успешни резултати.
Курсът обхваща:
Въведение в планиране на ПР дейности.
Видове кампании и специфики.
Инструменти за планиране на ПР дейности.
Техники за планиране на ПР дейности.
Практически знания и умения.
Преподавател(и):
проф. Росен Стоянов д-р
Стоян Стоянов
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Какво включват ПР кампаниите – цели, дейности, резултати
Как успешно да осъществят ПР кампанията
2) могат:
Да планират успешно ПР кампании
Да работят с партньори и подизпълнители за осъществяване на ПР кампании
Да координират различните етапи на ПР кампания с клиента
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Базови знания за ПР и медиен пазар в България.
Умения за подготовка на текстове и използване на ПР инструменти.
Умения за презентиране и комуникация.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. „Как да общуваме с медиите”, автор: Сали Стюарт, издателство Кръгозор, 2005
2. Новите правила в маркетинга и в ПР, автор: Дейвид Миърман Скот, издателство РОЙ Къмюникейшън
3. "Ефективен пъблик рилейшънс", автори: Скот Кътлип, Ален Сентър, Глен Бруум, издателство РОЙ Къмюникейшън
4. Бащата на манипулацията: Едуард Л. Бернайс & Раждането на ПР, автор: Лари Тай, издателство РОЙ Къмюникейшън
5. „Медии и комуникации”, автор: Ричард Плат, издателство Егмонт България, 2005
6. „Комуникациите и организацията в 21 век“, автор: д-р Евелина Христова, издателство РОЙ Къмюникейшън, 2012
7. „ПР практика: Работа с агенция“, автор: д-р Александър Христов, издателство РОЙ Къмюникейшън, 2012
Средства за оценяване:
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА
УСТЕН ИЗПИТ