CINB764 Музикален и звуков дизайн

Анотация:

По време на семестъра се занимаваме с анализ на похвати, нструменти за създаване на звукова драматургия на филм.Аналзираме възможностите на компонентите на звуковата фонограма:диалог. звукови атмосфери, музика и тишина в различни жанрове .Сравнявамеи обощаваме.

Анализираме готови филми, като разглеждаме финалния резултат и неговите качества.Работим с работно копие и опитваме да изградим звукова драматургия.

прочети още
Кино и телевизия

Преподавател(и):

 Мариана Вълканова  

Описание на курса:

Компетенции:

Работа с монтажна програмаза звук .
Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Поява на звука в киното.Опити за синхронно записване на звука. Еволюция: моно,стерео, долби. квадро. 5.1, 7.1 атмос/
  2. Работно и игрално копие. Подготовка, снимачен период, постпродукция.
  3. Сонатна форма.Програмна музика.Филмова музика.
  4. Музикални нструменти.Аналогови електронни, етно.Примери Тембър, обертон. Инструментите на симфоничния оркестър:струнни, духови-дървени и .медни.Ударни. Примери
  5. Човешкият глас, най-съвършеният музикален инструмент.Свойства.Присъствие в звуковата партитура.Примери.
  6. Звукова фонограма.Диалог, задкадров глас, звукови атмосфери и ефекти, музика, тишина.Анализ.Примери.Домапна работа.
  7. Звуков дизайн.Развитие .Представители.
  8. Работа с атмосфери, звукови ефекти.
  9. Фоли ефекти.История .Примери за лошо записани и добри фоли ефекти.
  10. Преходи в картина и звук.Полифоничен подход.Примери.
  11. Работа с композитор в различни жанрове кино. Теми във филмовата музика.Лайт тема. Необходимост от музика в епизод, филм. Динамика на музиката във филмовата фоногама.
  12. Съчетаване диалог, музика, атмосфери.Поведение на звука.
  13. Работа с архивен звук.Реставрация.Попълване на паузи.
  14. Финален микс на звука на филма.
  15. Звукът в съвременното българско кино.

Литература по темите:

ЛИТЕРАТУРА

Brownrigg, Mark “Film Music and Film Genre” A thesis submitted for the degree of Doctor

of Philosophy, University of Stirling, April 2003

Cohen, A.J. (2001) “Music as a source of emotion in film”, Oxford University Press, New

York

Fischoff PhD, Stuart (2005) “The Evolution of Music in Film and It’s Psychological Impact

on Audiences”

Kalinak, Kathryn (2010) “Film Music: A Very Short Introduction”, Oxford University Press

Lipscomb, Scott D. & Tolchinsky, David E., “The Role of Music Communication in Cinema”,

Northwestern University

Seashore, C.E (1938) “Psychology of Music” McGraw- Hill, New York

Stilwell, Robynn J. (2002) “Music in films: A Critical Review of the Literature 1980- 1996 ”,

The Journal of Film Music, Volume 1, Number 1, Pages 19-61, The International Film Music

Society, Inc

Wingstedt, J , Brandstorm S., Berg J. (2006) “Narrative music, Visuals and Meaning in

Film”, Royal College of Music, Stockholm