WEBB705 Дизайн за потребителя
Анотация:
Добре дошли в курса ни, в който ще опознаем изкуството как естественият език на емоциите може да се превърне в мощен бизнес инструмент и как да ползваме неговите „ключови думи“ и асоциираните с тях визуални нюанси, без да манипулираме потенциалната таргет-група от клиенти.
Преподавател(и):
Людмил Дуриданов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
След завършване на тренинговия курс, студентите знаят:
Какви са основните принципи и етапи на UX Design, какти и къде може да се интегрира ИИ;
Кои ИИ приложения могат да бъдат интегрирани в уеб страниците, за улеснение преживяванията на потребителите в различни области и продукти;
Как да посрещнете новите предизвикателства в 21-ви век при анализ на потребителските нужди, цели и поведение;
Как студентите да превърнат предизвикателствата в дизайнерски решения с помощта на ИИ приложения.
След завършване на тренинговия курс, студентите могат:
Да анализират и създават прототипи и тестове за UX Design с помощта на различни инструменти и методи;
Да интегрират ИИ в своите продукти по начин, който подобрява функционалността, персонализацията и интерактивността на UX Design;
Да представят своите проекти пред различни аудитории от инвеститори и клиенти, както и да получават и дават обратна връзка за UX Design.
Предварителни изисквания:
Елементарни компютърни умения и работно ниво на използване на английски език.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Дигиталната лаборатория на 21. век и нейните инструменти
- Ролята на личните емоции в дигиталната лаборатория
- Social Networking - UX Design
- Визуално приплъзване върху френско-американските „скрити различия“
- Емоционалната азбука и нейното прилагане в UX Design
- Музикалният фон - „стопяващ“ културни и социални различия
- Пробуждане на носталгия и меланхолични нотки - инструмент за UX Design
- Виртуални инфлуенсъри - нов инженеринг на брандове или зачеване на Art Nouveau
- Influencer marketing - нов социален бизнес модел?
- P. L. A. T. O. - звездният миг на „раждане“ на UX дизайн
- Социалната технология на Фейсбук - нов UX дизайн или gamechanger
- Визията на UX платформите в 21. век
- Фейсбук / Инстаграм / Тик Ток приятелства - социалният капитал в UX дизайн
- UX пинг понг дизайн в социалните мрежи и ролята на имейл маркетинга
- Фейсбук технологията и рекламната дейност за целите на UX дизайн
Литература по темите:
BHUTKAR, GANESH et al.: Human Work Interaction Design. Artificial Intelligence and Designing for a Positive Work Experience, Springer Nature Switzerland 2022.
KANUNGO, DUSHIYANT: UX Decoded: Think and Implement User-Centered Research Methodologies, and
Expert-Led UX Best Practices. BPB Publications, India 2022.
KORE, AKSHAY: Designing Human-Centric AI Experiences: Applied UX Design with Artificial Intelligence, Springer 2022.
LEW, GAVIN & SCHUMACHER, ROBERT JR.: AI and UX: Why User Experience Needs Artificial Intelligence, Springer 2020.
LIU, HÉLÈNE et al.: Shifting Ways of Knowing in the Digital Age: Contextualising the Found Image through the Lens of Reverse Reification. BRUYNS, G. & WEI, H.: IASDR 2021, With Design: Reinventing Design Modes, Springer 2022, pp. 160–172.
SOSA-TZEC, OMAR: Delight in the User Experience: Form and Place. BRUYNS, G. & WEI, H.: IASDR 2021, With Design: Reinventing Design Modes, Springer 2022, pp. 111-120.