EDUB706 Английски език за начални учители – III част

Анотация:

Курсът се състои от 60 аудиторни часа, като към тях са предвидени 120 часа самостоятелна работа. Целта на курса е обогатяване и разширяване на езиковите знания и усъвършенстване на уменията за общуване на английски език (на равнище С1 според CEFR), както и за развиване на уменията за преподаване на английски език. Курсът е завършителната част от поредица курсове, насочени към развиване на умения за самостоятелно, компетентно и професионално използване на английски език, включително и в професионална среда за целите на чуждоезиковото обучение.

прочети още
Начална училищна педагогика и чужд език

Преподавател(и):

доц. Светлана Димитрова-Гюзелева  д-р
преп. Галина Величкова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти са овладели знанията, необходими за изпълнение на езиковите функции, описани в Общата европейска езикова рамка за равнище В2.2;

Успешно завършилите обучавани могат:

(при слушане) да разбират информацията в автентични изказвания, въпреки че често не са със стандартна скорост и ясна, отчетлива дикция, както в неформално, така и в професионално общуване; да разбират информацията в телевизионни и радио предавания на множество теми от ежедневието и професионалната област;

(при четене) да разбират текстове, съдържащи разнообразна професионална и обща лексика; да разбират информация (експлицитна и имплицитна) относно събития, менения, намерения в професионални и лични текстове;

(при говорене) да се справят с разнообразни ситуации, възникващи в личното и професионалното общуване; да съставят адекватни и относително сложни описания на събития, мнения, амбиции, както в личното, така и в професионалното общуване (отнасящи се за миналото, настоящето и бъдещето, както за реални, така и за нереални ситуации);

(при писане) да съставят адекватни относително дълги текстове, описващи (реални и хипотетични) събития, намерения и състояния, както в личен, така и в професионален план (отнасящи се за миналото, настоящето и бъдещето);


Предварителни изисквания:
Обучаваните да имат знания и умения по английски език отговарящи на равнище В2.1 според CEFR (успешно завършен курс на равнище В2.1)

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Home and Family Responsibilities
  2. The Lessons of History
  3. Professional Responsibilities and the Global Workplace
  4. Using Technology for Professional Purposes
  5. Using Technology in Education
  6. Learning Styles and Multiple Intelligences
  7. Friendships and Relationships
  8. Educational Issues
  9. Science and Technology
  10. Languages in a Global World
  11. Arts and the Media
  12. Using Technology for Learning and Teaching
  13. Teacher Talk: Language Teaching Theories
  14. Teacher Talk: Trends in Language Teaching
  15. Teacher Talk: Language Teaching Techniques

Литература по темите:

 Face to Face Upper Intermediate, Student’s Book and Workbook, Cambridge University Press

 Language in Use, Upper Intermediate, Cambridge University Press

 Gower, R., Phillips, D. and Waters, S. (1995). Teaching Practice Handbook. Oxford: Heinemann

 Harmer, J. (2001) The Practice of English Language Teaching (Third edition, completely revised and updated)

 Parrott, M. (1993) Tasks for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press

 Scrivener, J. (1994). Learning Teaching. Oxford: Heinemann

 Ur, P. (1996) A Course in Language Teaching, Practice and Theory, Cambridge: Cambridge University Press

 Dimitrova, S. & Tashevska, S. (2004). Pedagogical Portfolio for Language Teacher-Trainees. Sofia: NBU Publishing House

 Публикации на Европейската комисия на Европейския съюз и на Съвета на Европа

- Common European Framework of Reference: Learning, teaching, assessment. Council of Europe, Cambridge University Press, 2001

- Newby, D. et al.(2007) European Portfolio for Student Teachers of Languages: а reflection tool for language teacher education, Graz: Council of Europe