BABB768 Стаж по бизнес администрация - І

Анотация:

• Основните цели на курса са:

o Постигане на максимална обвързаност между научната теория по мениджмънт и нейните практически приложения;

o Създаване на реални възможности за иновативност и стремеж за развитие на творческото мислене и управленско поведение на студентите;

o Осигуряване на възможности за цялостно прилагане на теоретичните постановки, изучавани в основните курсове;

o Повишаване на мотивацията на студентите за по-задълбочено усвояване на научните парадигми;

o Интегриране на изучаваните в НБУ курсове и създаване на възможности за участие на студентите в научно-изследователски проекти с национална и международна значимост.

прочети още
Управление на бизнеса и предприемачество

Преподавател(и):

доц. Мария Иванова  д-р
доц. Надя Маринова  д-р
доц. Кирил Радев  д-р
доц. Теодора Ризова  д-р
доц. Милена Караилиева  д-р
доц. Екатерина Цветанова-Георгиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• административните процедури за създаване и управление на нов и вече съществуващ бизнес;

• методите за изграждане на морално-етични ценности в мениджмънта и персонала на организациите;

• специфичните условия за работа на бизнес организациите с публичните институции;

• приложенията на методите и подходите за работа в екип;

• законово-нормативната база, регламентираща създаването на ново предприятие и неговото управление.

.

2) могат:

• да прилагат административните процедури за създаване и управление на нов бизнес;

• да извеждат и прилагат методите за структурно изграждане на бизнес организации, в т.ч. формирането на морално-етични ценности в мениджмънта и персонала, в контекста на тяхната организационна култура;

• да прилагат ефективно управленските функции;

• да изпълняват дейности с публични институции, произтичащи от съответните нормативни разпоредби;

• да интерпретират законово-нормативната база, регламентираща създаването на ново предприятие и неговото управление


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Относно всеки един от курсовете застъпени в програмата



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Стаж

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. ИЗБОР НА ПРЕДМЕТ НА ДЕЙНОСТ, КАПИТАЛ, НАИМЕНОВАНИЕ, УПРАВИТЕЛНИ ОРГАНИ И СТРУКТУРА НА ФИРМАТА 2. ПРОЦЕДУРИ И ПРАВИЛА ЗА РЕГИСТРАЦИЯ НА ФИРМА. ДЕЙНОСТИ СВЪРЗАНИ С ВПИСВАНЕТО НА ФИРМА В ТЪРГОВСКИЯ РЕГИСТЪР КЪМ АГЕНЦИЯТА ПО ВПИСВАНИЯТА ДОКУМЕНТИ ПО ЗАКОНА ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ – ВИДОВЕ, СЪЩНОСТ И КОМУНИКАЦИОННИ ВРЪЗКИ С РЕГИСТЪРА НА АДМИНИСТРАТОРИТЕ НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ БИЗНЕС КОМУНИКАЦИОНЕН УКАЗАТЕЛ – ПРАВНА СЪЩНОСТ И АДМИНИСТРАТИВНИ ОСОБЕНОСТИ 3. ФИНАНСОВО-СЧЕТОВОДНА ДЕЙНОСТ - ОТКРИВАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА БАНКОВИ СМЕТКИ СТРАТЕГИЧЕСКО УПРАВЛЕНИЕ НА ФИРМАТА – СТРУКТУРНА ОСИГУРЕНОСТ, ЦЕЛЕПОЛАГАНЕ, РАЗРАБОТВАНЕ НА СТРАТЕГИИ
  2. ДОГОВОРНА ОСИГУРЕНОСТ И УПРАВЛЕНИЕ - ИЗРАБОТВАНЕ НА МЕЖДУИНСТИТУЦИОНАЛНИ, ФИРМЕНИ И ТРУДОВИ ДОГОВОРИ. ИЗИСКВАНИЯ И ПРАВИЛА ЗА УПРАВЛЕНИЕ УПРАВЛЕНИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ РАЗРАБОТВАНЕ НА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И КОНТРОЛ В ОРГАНИЗАЦИЯТА 5. СОЦИАЛНА ОТГОВОРНОСТ – СЪЩНОСТ, ПРИНЦИПИ И ФОРМИ. КОЛЕКТИВЕН ТРУДОВ ДОГОВОР РАБОТА С ПУБЛИЧНИ ИНСТИТУЦИИ РАБОТОДАТЕЛСКИ ОРГАНИЗАЦИИ ПРАВИЛА ЗА РАЗРАБОТВАНЕ НА НОМЕНКЛАТУРА, АСОРТИМЕНТ И АСОРТИМЕНТНА СТРУКТУРА
  3. РАБОТА В ЕКИП – ВИДОВЕ, ОСОБЕНОСТИ, СТРУКТУРИРАНЕ, ДОКУМЕНТООБОРОТ И ВЗАИМОВРЪЗКИ КОМУНИКАЦИИ И КОМУНИКАЦИОННИ СТРАТЕГИИ – ВИДОВЕ, ПОДХОДИ И ПРАВИЛА ЗА РАЗРАБОТВАНЕ НА КОМУНИКАЦИОННА СИСТЕМА 6.ВЪТРЕШНО И ВЪНШНОТЪРГОВСКИ СДЕЛКИ И ФИНАНСОВИ ОПЕРАЦИИ – ВИДОВЕ, СЪЩНОСТ, УПРАВЛЕНИЕ СИСТЕМИ ЗА ФИНАНСОВ ОДИТ КОРПОРАТИВНА СИГУРНОСТ НАЦИОНАЛНИ И МЕЖДУНАРОДНИ ФОРУМИ НА УЧЕБНО-ТРЕНИРОВЪЧНИТЕ ФИРМИ

Литература по темите:

Основна литература:

1. Научна литература по предприемачество и фирмено управление, респ. организация и управление на финансовата дейност.

2. Нормативни документи, регламентиращи и регулиращи създаването и управлението на икономически субекти със статут на търговец.

Допълнителна литература:

1. Научни публикации.

2. Периодика.