BUBB650 Международен маркетинг

Анотация:

Целта на курса „Международен маркетинг” е да запознае студентите с динамичната международна маркетингова среда и нейното влияние върху стратегическото планиране във фирмите. Формирането на подходящ маркетингов микс е сложна задача за опериращите на международния пазар фирми. Тя е от съществено значение за бъдещия успех и устойчив растеж на бизнеса. Международният маркетинг е курс, който ще даде на студентите множество реални примери на успешни бизнеси и маркетингови стратегии, приложени на международно равнище.

прочети още
Управление на бизнеса и предприемачество

Преподавател(и):

проф. Здравко Гъргаров  
доц. Надя Маринова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• да анализират особеностите на международната маркетингова среда и тяхното влияние върху формирането на маркетинговата стратегия на фирмата

2) могат:

• Да разработват конкурентноспособна маркетингова стратегия на международно ниво.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• основни знания в областта на маркетинга и международния бизнес

Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Международен маркетинг същност, цели и особености
  2. Международната икономическа среда основни черти и особености
  3. Маркетингови стратегии на външните пазари
  4. Международната търговия със стоки и услуги
  5. Международно ценообразуване и ценова политика
  6. Тест (аудиторен; онлайн в системата Moodle)
  7. Международният маркетинг в основните отрасли и сфери на дейност
  8. Международни маркетингови изследвания
  9. Проектиране на компонентите на международния маркетингов микс
  10. Планиране, организация и контрол на международната маркетингова дейност
  11. Тест (аудиторен; онлайн в системата Moodle)
  12. Маркетингова етика и социална отговорност
  13. Международният маркетинг и бъдещето

Литература по темите:

1. Гъргаров, З. Маринова, Н. Международен маркетинг, София, 2010

2. Верн Терпстра, Рави Сарати, Международен маркетинг, С.2002

3. Прайд, Феръл, Маркетинг:концепции и стратегиир Форкомр 1996

4. Филип Котлер, Управление на маркетинга, т 1 и т.2, Графема, 1996

5. Емил Химирски, Международен икономикс, УИ „Стопанство”,1992

6. Susan Douglas, C. Samuel Craig, Global Marketing Strategy, McGrow Hill, 1995

Допълнителна литература:

1. Емил Химирски, Икономика на развитието, УИ „Стопанство” 1999

2. Найден Найденов, Международен маркетинг, Анализ, стратегия, реализация, УИ „Стопанство”, 1999

3. Gilespie Jeannet, Global Marketing Strategy, Houghton Mifflin, 2003

4. Frank Bradley, International Marketing Strategy, fourth Edition, 2002

Средства за оценяване:

дистанционна