SODB604 Етични проблеми на работата със случаи
Анотация:
Курсът е насочен към студенти подготвящи се за ролята на социални работници, логопеди и други помагащи професионалисти. Той запознава студентите с базисните знания и умения позволяващи етично практикуване на професията в хода на ежедневната работа с клиенти. Прави се сравнение между етиката на справедливостта и етиката на загрижеността, като взаимодопълващи се перспективи. Чрез работа по практически казуси, игра на роли и групови упражнение се развива чувствителността на студентите към етичните проблеми възникващи в хода на работата по случаи.
Преподавател(и):
доц. Харалан Александров д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Да познават основните етични концепции, понятия и принципите свързани с етиката на справедливостта и етиката на загрижеността;
• Да разпознават ключовите етични проблеми възникващи в работата с пациенти и да се ориентират в динамиката, която ги обуславя;
2) могат:
• да разпознават етичните проблеми, когато възникват в хода на работата по случая;
• да пораждат и ползват отношения с ментор, сепервизор и екипно съвещание за да се ориентират за моралните си конфликти;
• да управляват поведението си в съответствие с етичните принципи на работата по случай.
Предварителни изисквания:
Няма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Литература за подготовка на студентите
Hamington, Maurice and Miller, Dorothy, ed. Socializing Care. New York: NY: Rowman & Littlefield, 2006.
Held, Virginia. The Ethics of Care. New York, NY: Oxford University Press, 2006.
Meagher, Gabrielle. Modernising Social Work and the Ethics of Care. Social Work and Society. Vol 2, No 1 (2004).
https://www.socwork.net/public/journals/1/header.gif
Noddings, Nel. Starting at Home: Caring and Social Policy. Berkeley, CA: University of CA Press, 2002.
Slote, M. The Ethics of Care and Empathy.” New York, NY: Routledge, 2007.
Tucker, Judith Stadtman. “Care as a Cause: Framing the Twenty-First Century Mother’s Movement.”. In Hamington, Maurice and Miller, Dorothy (ed.s) Socializing Care, New York: NY, Rowman & Littlefield Publishers, 2006.
Средства за оценяване:
Участие в час, есе и практически казус.