BAMB807 Стратегически маркетинг
Анотация:
Курсът е обобщаващ. Неговата цел е да обобщи, синхонизира и задълбочи знанията на студентите в областта на стратегическото планиране и управление на маркетинговите дейности на фирмата, както и да провери и разшири създадените знания и умения за съставянето и прилагането на действащи маркетингови стратегии и тактики на организацията за действие на различни пазари.
В курса са застъпени особеностите, подходите и техниките на стратегическото маркетинг планиране, стратегическата организация и управление на маркетинг дейностите на фирмата и приложението на инструментите на маркетинга за постигане на целите на фирмата на избраните от нея пазари.
Лекционните занятия имат дискусионно-практическа насоченост. В рамките на всяко занятие ще бъде организирано и осъществено прилагането на конкретен инструмент за проучване, планиране или управление на маркетинг дейността на фирмата в стратегически план. В повечето случаи това ще става с помощта на групови дискусии.
Преподавател(и):
проф. Иван Боевски д-р
доц. Едуард Маринов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) познават:
• същността и спецификата на стратегическото планиране, управление и контрол в маркетинга;
• особеностите на процеса на стратегическото планиране на маркетинг дейностите;
• стратегическите и тактическите дейности по отделните елементи на маркетинговия микс;
2) могат:
• да оценяват въздействието на факторите на бизнес средата върху дейността на стопанските агенти;
• да използват в практиката техники и методи на стратегическия маркетинг за анализ и оценка на алтернативни подходи и стратегии за осъществяване на бизнес на национален и/или чуждестранен пазар;
• да вземат адекватни управленски решения за стратегическо поведение на пазара.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Микроикономика
• Маркетинг
• Мениджмънт
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в стратегическия маркетинг
- Маркетингова обкръжаваща среда на фирмата – влияние върху организацията и дейността на фирмата
- Стратегическо целеполагане – корпоративна стратегия, делова стратегия, функционална стратегия, оперативна стратегия
- Стратегическо управление на маркетинговия микс – продуктова стратегия
- Стратегическо управление на маркетинговия микс – дистрибуционна стратегия
- Стратегическо управление на маркетинговия микс – ценова стратегия
- Стратегическо управление на маркетинговия микс – комуникационна стратегия
- Стратегическо планиране на маркетинговата дейност
- Стратегически контрол на маркетинговата дейност
- Представяне на проекти
Литература по темите:
Препоръчителна литература:
Лекционен курс по стратегически маркетинг (мудъл)
David W. Cravens, Nigel F. Piercy. 2013. Strategic marketing. New York: Mc Graw Hill
Douglas West, John Ford, Essam Ibrahim. 2015. Strategic Marketing: Creating competitive advantage. Oxford: Oxford University Press.
Кръстева, Н., Петрова, И. 2007. Стратегически маркетинг. С: Авангард прима.
Каракашева, Л. 2013. Маркетинг: I част. С: Призма.
Допълнителна литература:
Philip Kotler and Gary Armstrong. 2018. Principles of Marketing. 17th Edition. US, Pearson.
Malhotra, K.N. 2019. Marketing research: An applied orientatio. 9th edition. US, Pearson.
Papers in specialized economic journals.
Webpages of national and international institutions.
Средства за оценяване:
Оценяването по дисциплината е текущо или с изпит в рамките на сесията.
Изпитът в сесията ще се състои от тест с 30 затворени въпроса и практическа задача.
Текущото оценяване по дисциплината ще е въз основа на:
1. успешното полагане на тест за текущ контрол (в рамките на занятията) с 15 затворени въпроса.
2. участие в поне една (от 3) симулация в рамките на учебните занятия.
3. разработване и представяне на практико-приложен казус