BAMB807 Стратегически маркетинг

Анотация:

Курсът е обобщаващ. Неговата цел е да обобщи, синхонизира и задълбочи знанията на студентите в областта на стратегическото планиране и управление на маркетинговите дейности на фирмата, както и да провери и разшири създадените знания и умения за съставянето и прилагането на действащи маркетингови стратегии и тактики на организацията за действие на различни пазари.

В курса са застъпени особеностите, подходите и техниките на стратегическото маркетинг планиране, стратегическата организация и управление на маркетинг дейностите на фирмата и приложението на инструментите на маркетинга за постигане на целите на фирмата на избраните от нея пазари.

Лекционните занятия имат дискусионно-практическа насоченост. В рамките на всяко занятие ще бъде организирано и осъществено прилагането на конкретен инструмент за проучване, планиране или управление на маркетинг дейността на фирмата в стратегически план. В повечето случаи това ще става с помощта на групови дискусии.

прочети още
Маркетинг

Преподавател(и):

проф. Иван Боевски  д-р
доц. Едуард Маринов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) познават:

• същността и спецификата на стратегическото планиране, управление и контрол в маркетинга;

• особеностите на процеса на стратегическото планиране на маркетинг дейностите;

• стратегическите и тактическите дейности по отделните елементи на маркетинговия микс;

2) могат:

• да оценяват въздействието на факторите на бизнес средата върху дейността на стопанските агенти;

• да използват в практиката техники и методи на стратегическия маркетинг за анализ и оценка на алтернативни подходи и стратегии за осъществяване на бизнес на национален и/или чуждестранен пазар;

• да вземат адекватни управленски решения за стратегическо поведение на пазара.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Микроикономика

• Маркетинг

• Мениджмънт



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в стратегическия маркетинг
  2. Маркетингова обкръжаваща среда на фирмата – влияние върху организацията и дейността на фирмата
  3. Стратегическо целеполагане – корпоративна стратегия, делова стратегия, функционална стратегия, оперативна стратегия
  4. Стратегическо управление на маркетинговия микс – продуктова стратегия
  5. Стратегическо управление на маркетинговия микс – дистрибуционна стратегия
  6. Стратегическо управление на маркетинговия микс – ценова стратегия
  7. Стратегическо управление на маркетинговия микс – комуникационна стратегия
  8. Стратегическо планиране на маркетинговата дейност
  9. Стратегически контрол на маркетинговата дейност
  10. Представяне на проекти

Литература по темите:

Препоръчителна литература:

Лекционен курс по стратегически маркетинг (мудъл)

David W. Cravens, Nigel F. Piercy. 2013. Strategic marketing. New York: Mc Graw Hill

Douglas West, John Ford, Essam Ibrahim. 2015. Strategic Marketing: Creating competitive advantage. Oxford: Oxford University Press.

Кръстева, Н., Петрова, И. 2007. Стратегически маркетинг. С: Авангард прима.

Каракашева, Л. 2013. Маркетинг: I част. С: Призма.

Допълнителна литература:

Philip Kotler and Gary Armstrong. 2018. Principles of Marketing. 17th Edition. US, Pearson.

Malhotra, K.N. 2019. Marketing research: An applied orientatio. 9th edition. US, Pearson.

Papers in specialized economic journals.

Webpages of national and international institutions.

Средства за оценяване:

Оценяването по дисциплината е текущо или с изпит в рамките на сесията.

Изпитът в сесията ще се състои от тест с 30 затворени въпроса и практическа задача.

Текущото оценяване по дисциплината ще е въз основа на:

1. успешното полагане на тест за текущ контрол (в рамките на занятията) с 15 затворени въпроса.

2. участие в поне една (от 3) симулация в рамките на учебните занятия.

3. разработване и представяне на практико-приложен казус