ARTB528 Компютърно проектиране на триизмерни пространства

Анотация:

Курсът има за цел да даде на студентите разширени знания и умения за моделиране на триизмерни обекти и триизмерни пространства в 3D Studio Max. Развиват се уменията за проектиране на сложносъставни предмети. Усъвършенстват се техники за прилагане на материали върху триизмерни обекти.

Изучава се плъгинът за реалистична триизмерна визуализация V-Ray и неговите елементи - осветление, камери и материали.

прочети още
Интериорен дизайн

Преподавател(и):

гл. ас. Явор Жаблянов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

• ще знаят различни начини за моделиране на обекти и сцени от сложносъставни обемни фигури

• ще знаят техники за реалистично осветление и визуализиране на интериори

Ще могат:

• да създават композиции от сложносъставни обекти

• да изграждат сложни интериорни пространства с различни техники

• да създават сложни материали и да ги прилагат върху разнообразни обекти

• да визуализират триизмерни интериорни сцени с дневно осветление
Предварителни изисквания:
• Основни компютърни умения.

• Успешно изкаран курс ARTB827 Компютърно проектиране на триизмерни обекти (3D studio max)

• Ползване на английски език.

Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Преговор на основни и допълнителни триизмерни параметрични обекти. Двуизмерни параметрични и непараметрични обекти. Основни модификатори на двуизмерни и триизмерни форми. Видове архитектурни обекти.
  2. Създаване на сложносъставни триизмерни обекти чрез Лофтинг
  3. Деформатори на лофт-обекти
  4. Непараметрични триизмерни обекти. Редактируеми полигонални обекти. Присъединяване на обекти. Подобекти точка и ръб.
  5. Подобект полигон.
  6. Мека селекция. Групи на заглаждане. Подразделяне на повърхнини
  7. Съставен обект ShapeMerge. Модификатор Shell.
  8. Полуорганично моделиране. Surface Tools
  9. Текущо оценяване 1: Моделиране на интериорно обзавеждане с Editable Poly
  10. V-Ray. Общи настройки
  11. Физическа камера. Създаване и настройки. Експозиционен контрол
  12. Дневна светлина във V-Ray. Система Daylight.
  13. V-Ray светлинни източници
  14. Редактор на материали. V-Ray материали. Картографиране
  15. Текущо оценяване 2: Комплексен интериор с дневно осветление във V-Ray

Литература по темите:

3D Studio MAX - официален учебен курс - Издателство "СофтПрес"

3D Studio MAX - Библия - Издателство "Алекс Софт