CITB612 Озвучаване на компютърни игри

Анотация:

Този курс предоставя на студентите eдин цялостен обзор върху историята, теорията, естетиката и приложението на звуковия дизайн и интерактивно композиране в компютърните игри.

Целта на курса е да представи основни понятия свързани със създаването на музика за компютърни игри, използвайки като похват анализ върху звуковия дизайн, композирането на музика и звуковото дигитално изкуство.

прочети още
Информационни технологии

Преподавател(и):

гл. ас. Стела Атанасова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Основни музикални и технически термини, свързани със звуковия дизайн.

• Звукозаписна техника. Звуков дизайн и интерактивни технологии.

• Композиционни похвати. Използване на звукови ефекти.

• Основни приложения за създаване на музика за компютърни игри.

2) могат:

• Да правят и продуцират музика за компютърни игри.

• Да работят с приложения за създаване на музика за компютърни игри.

• Да осъществяват синхрон между музиката и визуалната медиа.

• Да възстановяват изображения и да ги подготвят за разпознаване на образи


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Базови познания от областта на програмирането, компютърното музициране, обработката на сигнали.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Кратка история на интерактивната музика и звуковия дизайн.
  2. Представяне на звука в аналогов и цифров вид. Основни звукови стандарти
  3. Интерактивни технологии. Звукозаписна техника. Аудио карти.
  4. Музикална технология, естетика и социология. Функционални възможности на електронните инструменти.
  5. Основни композиционни похвати
  6. Филмова и мелодична композиционна структура на песен. Композиране на саундтрак и музика за компютърни игри.
  7. Въздействието на музикалните ефекти. Използване на звукови ефекти, драматични акценти
  8. Разработване на музикална композиция
  9. Мултимедийни приложения и тяхното въздействие върху музикалната структура
  10. Похвати за композиране на интерактивна музика
  11. Звуков дизайн на компютърни игри
  12. Основни приложения и инструменти за звуков дизайн в компютърните игри
  13. Музикален дизайн на преходи в компютърната игра.
  14. Разработване на курсов проект
  15. Студийна работа. Миксиране. Монтиране на музика към компютърната игра

Литература по темите:

1. Dechelle, Francois, Riccardo Borghesi, Maurizio De Cecco, Enzo Maggi, Butch Rovan et Norbert Schnell, "jMax: a new JAVA-based editing and control system for real-time musical applications", ICMC: International Computer Music Conference, Octobre 1998.

2. V. Gal, C. Le Prado, S. Natkin, L. Vega, Processus et outils utilises pour la conception et la realisation des jeux video, Rapport CEDRIC, A paraitre, juin 2002.

3. "Composing for interactive Music", Gamasutra, Feb 2000,

http://www.gamasutra.com/feature/20000217/hartland_01.htm

4. T. Hays, "DirectMusic for The Masses", Gamasutra, Nov 1998, Vol2, N44,

http://www.gamasutra.com/feature/sound_and_music/

5. Jot, Jean-Marc et Olivier Warusfel, "Spat~ : A Spatial Processor for Musicians and Sound Engineers", CIARM: International Conference on Acoustics and Musical Research, Mai 1995.

6. J.-M. Jot. "Perceptual and Statistical Models for Virtual Audio Environments". Proc ACM workshop on Acoustic Rendering for Virtual Environments, Salt Lake City, May 2001.

7. "Sound Installation and spatialization" To appear in Women in Art and Technology, MIT Press 2002.

8. "DirectMusic", Microsoft Documentation, http://msdn.microsoft.com/library/

9. S. Natkin, A. Topol, F. Schaeffer, Functional Specification of a Distributed and Mobile Architecture for Virtual Sound Space Systems, ICMC 2001, La Habana, Sept 2001.

10. OpenAL Specification and Reference, Loki Software,

http://www.openal.org/snapshots/openal/docs/

11. A. Rollins, D. Morris, "Game Architecture and Design", Coriolis Ed, 2000

12. J. Weske, "Digital Sound and Music in computer games",

http://tu-chemnitz.de/phil/hypertext/gamesound/

13. http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_music

Средства за оценяване:

Студентът може да бъде окончателно оценен с две текущи оценки по време на семестъра. Ако се яви на изпит окончателната оценка на студента се формира както следва:50% от оценката на представения курсов проект и 50% от практически изпит. При показан слаб резултат на изпита, студентът се явява на поправителен изпит.