CSTB706 Лабораторни занятия по компютърна анимация

Анотация:

Основна задача на курса e практическото усвояване на умения за създаване на тримерни компютърно-генерирани анимации. В процеса на работа се придобиват фундаменталните знания, нужни за създаване на компютърни анимации и начините за приложение на тези знания при работа с конкретен продукт за компютърна анимация – Autodesk 3DS Max. Специално място заема изучаването и приложението на методите за повишаване на реалистичността на анимираните движения и обекти.

прочети още
Информационни технологии

Преподавател(и):

гл. ас. Десислава Георгиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• основните принципи и методи за създаване на различни класове анимации.

2) могат:

• дa създават тримерни анимации с използване на продукта Autodesk 3DS Max.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• за тримерно моделиране на обекти с помощта на 3DS Max

• за работа с продукти за двумерна графика



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Създаване на анимация с ключови кадри. Работа с Track View.
  2. Редактиране на вече създадена анимация.
  3. Създаване на анимация чрез контролерите Path constraint, Noise position, Waveform float, Link constraint.
  4. Създаване на анимация чрез контролерите Position List, LookAt constraint.
  5. Анимация на меки обекти. Метаморфоза на тримерни обекти.
  6. Анимиране чрез права и интерактивна обратна кинематика.
  7. Анимиране чрез обратна кинематика - поставяне на кости на персонаж.
  8. Анимиране чрез обратна кинематика - привързване на костите към тялото на персонаж.
  9. Анимация на персонаж, основни движения.
  10. Системи от частици.
  11. Разработване на кратък анимационен филм.
  12. Тест

Литература по темите:

• Lapidus, R. Tradigital 3ds Max: A CG Animator's Guide to Applying the Classic Principles of Animation, 2011

• Clinton, Y. Game Character Modeling and Animation with 3ds Max, 2007

• Kulagin, B. Advanced 3Ds Max 5: Modeling and Animating, 2003

• Boardman, T. Getting started in 3D with 3ds Max: model, texture, rig, animate, and render in 3ds Max, 2013

• Weimer, J. 3ds Max Modeling: Bots, Mechs, and Droids, 2008

• Avgerakis, G. Digital Animation Bible: Creating Professional Animation with 3ds max, LightWave, and Maya, 2003

• MacGillivray, C., A. Head. 3D for the Web: Interactive 3D animation using 3ds max, Flash and Director, 2004

• Daniele, T. Poly-Modeling with 3ds Max: Thinking Outside of the Box, 2008

• Mooney, T. 3ds Max Speed Modeling for 3D Artists, 2012

• Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2019: A Comprehensive Guide, 2018

• Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2016 for Beginners: A Comprehensive Guide, 2016

• O'Connor, R. Beginner's Guide to Create Models in 3ds Max 2016, 2015

• Boughen, N. 3ds max Lighting, 2005

• Derakhshani D., Derakhshani R.L. Autodesk 3ds Max 2016 Essentials, 2015

• Steed, P. Modeling a Character in 3ds max, 2005

• Hearn, D., M. Baker. Computer Graphics - C version, Second Edition, Prentice-Hall, 1997.

• Foley, J., A. van Dam, S. Feiner and J. Hughes. Computer Graphics - Principle and Practice, Second Edition, Addison Wesley, 1990.

Средства за оценяване:

Текущо оценяване:

1. Самостоятелна работа - 25%.

2. Курсова работа - 50%.

3. Тест - 25%.

Финално оценяване:

1. Самостоятелна работа - 25%.

2. Курсова работа - 50%.

3. Тест - 25%.