CSTB706 Лабораторни занятия по компютърна анимация
Анотация:
Основна задача на курса e практическото усвояване на умения за създаване на тримерни компютърно-генерирани анимации. В процеса на работа се придобиват фундаменталните знания, нужни за създаване на компютърни анимации и начините за приложение на тези знания при работа с конкретен продукт за компютърна анимация – Autodesk 3DS Max. Специално място заема изучаването и приложението на методите за повишаване на реалистичността на анимираните движения и обекти.
Преподавател(и):
гл. ас. Десислава Георгиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основните принципи и методи за създаване на различни класове анимации.
2) могат:
• дa създават тримерни анимации с използване на продукта Autodesk 3DS Max.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• за тримерно моделиране на обекти с помощта на 3DS Max
• за работа с продукти за двумерна графика
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Създаване на анимация с ключови кадри. Работа с Track View.
- Редактиране на вече създадена анимация.
- Създаване на анимация чрез контролерите Path constraint, Noise position, Waveform float, Link constraint.
- Създаване на анимация чрез контролерите Position List, LookAt constraint.
- Анимация на меки обекти. Метаморфоза на тримерни обекти.
- Анимиране чрез права и интерактивна обратна кинематика.
- Анимиране чрез обратна кинематика - поставяне на кости на персонаж.
- Анимиране чрез обратна кинематика - привързване на костите към тялото на персонаж.
- Анимация на персонаж, основни движения.
- Системи от частици.
- Разработване на кратък анимационен филм.
- Тест
Литература по темите:
• Lapidus, R. Tradigital 3ds Max: A CG Animator's Guide to Applying the Classic Principles of Animation, 2011
• Clinton, Y. Game Character Modeling and Animation with 3ds Max, 2007
• Kulagin, B. Advanced 3Ds Max 5: Modeling and Animating, 2003
• Boardman, T. Getting started in 3D with 3ds Max: model, texture, rig, animate, and render in 3ds Max, 2013
• Weimer, J. 3ds Max Modeling: Bots, Mechs, and Droids, 2008
• Avgerakis, G. Digital Animation Bible: Creating Professional Animation with 3ds max, LightWave, and Maya, 2003
• MacGillivray, C., A. Head. 3D for the Web: Interactive 3D animation using 3ds max, Flash and Director, 2004
• Daniele, T. Poly-Modeling with 3ds Max: Thinking Outside of the Box, 2008
• Mooney, T. 3ds Max Speed Modeling for 3D Artists, 2012
• Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2019: A Comprehensive Guide, 2018
• Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2016 for Beginners: A Comprehensive Guide, 2016
• O'Connor, R. Beginner's Guide to Create Models in 3ds Max 2016, 2015
• Boughen, N. 3ds max Lighting, 2005
• Derakhshani D., Derakhshani R.L. Autodesk 3ds Max 2016 Essentials, 2015
• Steed, P. Modeling a Character in 3ds max, 2005
• Hearn, D., M. Baker. Computer Graphics - C version, Second Edition, Prentice-Hall, 1997.
• Foley, J., A. van Dam, S. Feiner and J. Hughes. Computer Graphics - Principle and Practice, Second Edition, Addison Wesley, 1990.
Средства за оценяване:
Текущо оценяване:
1. Самостоятелна работа - 25%.
2. Курсова работа - 50%.
3. Тест - 25%.
Финално оценяване:
1. Самостоятелна работа - 25%.
2. Курсова работа - 50%.
3. Тест - 25%.