ADVB615 Визуална корпоративна идентичност
Анотация:
Съвременните компании са изправени пред различни предизвикателствата на заобикалящата ги, конкуретна среда. Визуалната корпоративна идентичност е важен комплексен маркетингов инструмент, който е израз на имиджа на компанията.
Курсът има за цел да запознае студентите с изразните средства, на които задължително се залага при изграждането на визуална корпоративна идентичност, които са фирменият знак – лого; избор на шрифтове и цветове; визитки, фирмени бланки, каталози, уеб сайт и други, които да оформят и подчертаят стила и визуалното присъствие на компанията в медийното пространство.
Корпоративната и визуалната идентичност определят начините, по които
компанията се стреми да идентифицира или позиционира себе си или продукта си, докато имиджът е начинът, по който клиентите и партньорите възприемат компанията
или продуктите й.
Преподавател(и):
доц. Калина Христова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основните принципи за изграждане на корпоративен имидж – визуална идентичност;
• Основните съставни елементи на визуалната корпоративна идентичност и принципите за изграждане на всеки един от тях;
• Стилове и съвременни методи за изграждане на визуална корпоративна идентичност;
2) могат:
• Ще умеят да разработват проекти за запазен знак и материали за кореспонденция;
• Да създават свои собствени рекламни , онлайн и печатни рекламни материали, като част от корпоративната идентичност;
• Да познават най-често срещаните дизайнерски грешки;
• Да ползват и следват актуалните тенденции и стилове в графичния дизайн и визуалната корпоративна идентичност;
• Да презентират своите проекти;
Предварителни изисквания:
Няма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Принципи за изграждане на визуална корпоративна идентичност
- Елементи на визуалната корпоративност и степенуване на тяхната важност при изграждането на корпоративен имидж
- Графични стилове и съвременни тенденции във визуалната корпоративна идентичност
- Изграждане на запазен знак/ лого. Ре-брандиране
- Име, слоган, фраза – семиология - склонността на хората да свързват определено звучене с графични символи
- Различни стилове при изграждането на бранда. (ретро течения, геометрични форми, опростени форми)
- Различни методи за брандиране на фирмени материали за кореспонденция
- Акцент на визуалната корпоративна идентичност върху нетрадиционни носители – обемни структури, опаковки
- Основни грешки при разработването на визуална корпоративна идентичност. Как да ги избегнем
- Значението на цветовете във визуалната корпоративна идентичност – емоции и асоциации
- Типография – стандартни и авторски шрифтови формати
- Разработване на цялостна визуална корпоративна идентичност по зададена тема
- Разработване на цялостна визуална корпоративна идентичност по зададена тема
- Разработване на цялостна визуална корпоративна идентичност по зададена тема
- Дискусия – обсъждане на резултатите от семестриалните задачи. Презентации.
Литература по темите:
английски език:
1. Wheeler, A., Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, John Wiley & Sons; 4th Revised edition (7 Dec. 2012)
2. Airey, D., Logo Design Love: A Guide to Creating Iconic Brand Identities, 2nd Edition, Peachpit Press; 2nd edition (20 Aug. 2014)
3. Slade-Brooking, C., Creating a Brand Identity: A Guide for Designers, Laurence King; 01 edition (18 Jan. 2016)
4. Olins, W., Wally Olins: The Brand Handbook, Thames and Hudson Ltd; 01 edition (2 Jun. 2008)
5. Millman, D., Brand Thinking and Other Noble Pursuits, Allworth Press (18 July 2013)
6. Johnson, M., Branding: In Five and a Half Steps, Thames and Hudson Ltd; 01 edition (29 Sept. 2016)
7. Hyndman, S., Why Fonts Matter, Virgin Books; 01 edition (28 Jan. 2016)
8. Neumeier, M., The Brand Gap: How to Bridge the Distance Between Business Strategy and Design : a Whiteboard Overview (Aiga Design Press), New Riders; 2 edition (4 Aug. 2005)
9. Millman, D., Brand Bible: The Complete Guide to Building, Designing, and Sustaining Brands, Rockport (1 Feb. 2012)
10. Gobe, M., Emotional Branding, Allworth Press; Updated and revised ed edition (9 Feb. 2010)
11. Aaker, D., Building Strong Brands, Simon & Schuster UK (29 April 2010)
12. Aaker, D., Brand Leadership, Simon & Schuster UK (1 Oct. 2009)
13. Boyd, L., Brand Famous: How to Get Everyone Talking About Your Business, Capstone; 1 edition (6 Jun. 2014)