ADVB616 Стратегически бранд мениджмънт
Анотация:
Целта на Стратегически бранд мениджмънт е да се постигне затвърждаване и надграждане на курса ADVB 605 Брандинг.
Лекционният курс си поставя за цел да предостави на студентите необходимата информация и знания за основните модели на бранд мениджмънта, както и да формира у тях собствени нагласи и рефлекси в създаването и търсенето на подходящи спрямо заданията, целта и обстановката успешни практики.
Курсът разглежда:
• постепенното изграждане и ефективното управление на бранда, като стратегическо предимство на компанията. Целта е студентите да могат да определят ценността на бранда, кои са необходимите стъпки за правилното му позициониране, кои са факторите, спомагащи за изграждането на успешни брандове.
• изграждането на идентичността, имиджа и позиционирането на бранда
• разбиране на смисълка, значението и разликите между стойност и ценност на бранда
• ролята на бранд архитектурата в стратегическия бранд мениджмънт
• ключовата роля на потребителя и методите за анализ на нагласата му към бранда. Как се изгражда и утвърждава връзката с клиента (CRM).
Преподавател(и):
гл. ас. Боряна Гигова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите студенти
ЩЕ ЗНАЯТ:
• Принципите на бранд мениджмънта и съпътстващите ги творчески, изследователски и управленски активности.
• Защо логото и визуалната идентичност са само една малко част от бранда.
• Защо архитектурата на бранда играе решаваща роля в по-високата стойност на бранда.
ЩЕ МОГАТ
• Да анализират спецификите при изграждане на бранда в глобален контекст.
• Да създават, управляват и развиват във времето глобални брандове (global brands).
• Да създават успешни и устойчиви брандове, на база на стойностна идентичност на бранда.
• Да позиционират даден бранд споредпазарната ниша, както и да позиционират и управляват нишови брандове.
• Да измерват влиянието на бранда върху цялостната бизнес стратегия на компанията
• Да оценяват имиджа, настоящата и бъдеща позиция на бранда на пазара
• Да създават успешна архитектура на бранда.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Студенти с интереси в областите на реклама, маркетинг, ПР, комуникации, социология, икономика, визуалните изкуства.
Материалът предвиден в курса надгражда ADVB605 Брандинг и е препоръчително студентите успешно да са го завършили.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Стратегически бранд мениджмънт. Какво, как, защо?
- Идентичност на бранда.
- Имидж на бранда.
- Позициониране на бранда.
- Архитектура на бранда.
- Стойност на бранда (Brand Value).
- Ценност на бранда (Brand Equity).
- Брандинг стратегия. Case study.
- Brand performance. Измерване на ефективността на брандинг стратегията.
- Съвременното информационно общество и новите предизвикателствата пред брандинга.
- Ребрандинг.
- Представяне и защита на курсовите разработки.
Литература по темите:
• Клайн, Н. (2004). Без лого, С., Елементи.
• Рийс, А., Рийс, Л., (2000). 22 неизменни закона на брендинга, 1-во изд., Класика и Стил, С
• Холт, Д., (2010). Как марките се превръщат в икони, С., Bookmark.
• Aaker, D.А (1991) Managing Brand Equity, The Free Press, USA.
• Aaker, D.A. and Joachimsthaler, E. (2000) Brand Leadership, The Free Press, New York, USA
• Anholt, S. (1998) Nation-brands of the twenty-first century. Journal of Brand Management, 5 (6). L., UK.
• Клайн, Н. (2004). Без лого, С., Елементи.
• Рийс, А., Рийс, Л., (2000). 22 неизменни закона на брендинга, 1-во изд., Класика и Стил, С
• Секстън, Д. (2011). Брандинг 101, Локус Публишинг
• Холт, Д., (2010). Как марките се превръщат в икони, С., Bookmark.
• Aaker, D.А (1991) Managing Brand Equity, The Free Press, USA.
• Aaker, D.A. and Joachimsthaler, E. (2000) Brand Leadership, The Free Press, New York, USA
• Arnold, S. (2005) That Jingle is Part of Your Brand, Broadcasting & Cable, January 2
• Arvidsson, A. (2006) Brands: Meaning and value in media culture. London. Routledge
• De Chernatony, L. and McDonald, M. (2003) Creating Powerful Brands in Consumer, Service and Industrial Markets, Third Edition. Elsevier Butterworth- Heinemann, UK.
• Holt, D.B. (2004) How Brands Become Icons: The Principles of Cultural Branding, Harvard Business School Press, USA.
• Kapferer, J. N. (1992) Strategic brand management: Creating and sustaining brand equity long term. London. Kogan Page
• Kapferer, J.-N. (2004) The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term. Kogan Page, UK
• Keller, K.L. (2003) Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Second Edition, Prentice Hall, USA.
• Kotler, P. & Pfoertsch, W. (2006). B2B Brand Management.
• Millman, D. (2011). Brand thinking and other noble pursuits, Allworth press
• Ogilvy, D. (1985). Ogilvy on advertising, Vintage books
• Rowles D., (2014). Digital Branding: A Complete Step-by-Step Guide to Strategy, Tactics and Measurement, Kogan page
• Schaefer, M. (2017). KNOWN: The Handbook for Building and Unleashing Your Personal Brand in the Digital Age
• Sharp, B., (2010). How Brands Grow: What Marketers Don't Know 1st Edition, Oxford University Press
• Spies, M. (2016). Branded interactions: Creating the digital experience, Thames & Hudson
• Yohn, D. (2014). What great brands do: the seven brand-building principles that separate the best from the rest, Jossey Bass