ADVB606 Визуалната комуникация в рекламата
Анотация:
Курсът разглежда особеностите на визуалната комуникация в рекламата като въвежда понятието «визуална култура» и прави преглед на различните технологични и стилови вълни в нея. На тази основа се предлагат методи за анализи и продуктивни творчески стратегии при създаването на рекламно послание.
Сред темите са: етапи и особености в развитието на визуалната комуникация, структурни и символни характеристики на визуалния образ в епохата на предмодернизма, модернизма и постмодернизма, визуалната комуникация в рекламата като естетика и като социален инструмент и др.
Цели на курса:
• да представи визуалната комуникация в исторически контекст като осветли структурните принципи за изграждане на образите в съвременната визуална култура;
• да предложи подходи за формални и тематични решения на творчески задачи в областта на графичния дизайн и рекламата;
Преподавател(и):
преп. Ангелина Василева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• понятията „визуална култура” и „визуална комуникация” в исторически контекст;
• структурните и символните стратегии на комуникация във визуалната култура до дигиталната ера - (изкуствата и аналоговите медии);
2) могат:
• да преценяват структурните особености и символните полета на визуалния продукт и да използват критично полученото знание в собствената си творческа работа;
• да разбират и възпроизвеждат стиловите практики на на изкуствата и аналоговите медии при изграждане на визуален продукт;
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Необходимо е студентите да имат обща култура в областта на визуалните изкуства.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Понятие за Визуална Култура.
- Визуалната култура и визуалната комуникация в исторически контекст.
- Структурни принципи на визуалния образ/разказ при построения в аксонометрия и обратна перспектива. Конвенционалност и символизъм.
- Структурни принципи на визуалния образ/разказ през Ренесанса - (прото и ранен). Класическо изкуство и реклама.
- Структурни принципи на визуалния образ/разказ през Ренесанса - (зрял и късен). Класическо изкуство и реклама.
- Структурни принципи на визуалния образ/разказ през Ренесанса - Северен Ренесанс. Иконология и иконография. Иконоложки анализ на една картина/реклама.
- Концептуални и стилови особености на визуалната култура в епохата на Барока. Реклама и Барок.
- Метакомпозиции, анаморфи и оптически илюзионизъм. Оптически загадки и илюзии в рекламата.
- Предмодернизъм - Модернизъм - Постмодернизъм. Определение. Хронология и граници. Картини на света.
- Кризата на визуалния образ в епохата на модернизма. Стилове и школи: кубизъм, супрематизъм, абстракционизъм. Рекламата в школите на модернизма.
- Стилове и школи в модернизма и постмодернизма. Дадаизъм. Сюрреализъм. Рекламата в школите на модернизма.
- Стилове и школи в модернизма и постмодернизма. Попарт. Хиперреализъм. Концептуално изкуство. Рекламата в школите на пост/модернизма.
- Анализ на проект - (текущо оценяване).
- Анализ на проект - (текущо оценяване).
- Анализ на проект - (текущо оценяване).
Литература по темите:
• Berger, J. Ways of Seeing, BBC, Penguin, 1972
• Campbell G., Oxford Dictionary of Renaissance, Oxford University Press, USA, 2003
• Hauser A., The Social History of Art, vol. 1-4, Routledge, 1999
• Howells, R., Visual Culture: An Introduction, Blackwell Publishing Company, 2003
• Mirzoeff N., еd., An Introduction to Visual Culture (Routledge, 1999)
• Nauert Ch. G., Historical Dictionary of the Renaissance, Scarecrow Press, 2004
• Panofsky E., Meaning in the Visual Arts, Doubleday & Company, Inc., Garden City, NY, 1955
• Panofsky E., Perspective as Symbolic Form, Zone Books, 1993
• Panofsky E., Studies in Iconology: Humanistic Themes in the Art of the Renaissance,Icon Editions, 1972
• Sturgis, A.,Optical Illusions in Art, 1983
Средства за оценяване:
По време на семестъра студентите изготвят проект по зададена тема.