ADVB606 Визуалната комуникация в рекламата

Анотация:

Курсът разглежда особеностите на визуалната комуникация в рекламата като въвежда понятието «визуална култура» и прави преглед на различните технологични и стилови вълни в нея. На тази основа се предлагат методи за анализи и продуктивни творчески стратегии при създаването на рекламно послание.

Сред темите са: етапи и особености в развитието на визуалната комуникация, структурни и символни характеристики на визуалния образ в епохата на предмодернизма, модернизма и постмодернизма, визуалната комуникация в рекламата като естетика и като социален инструмент и др.

Цели на курса:

• да представи визуалната комуникация в исторически контекст като осветли структурните принципи за изграждане на образите в съвременната визуална култура;

• да предложи подходи за формални и тематични решения на творчески задачи в областта на графичния дизайн и рекламата;

прочети още
Реклама

Преподавател(и):

преп. Ангелина Василева  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• понятията „визуална култура” и „визуална комуникация” в исторически контекст;

• структурните и символните стратегии на комуникация във визуалната култура до дигиталната ера - (изкуствата и аналоговите медии);

2) могат:

• да преценяват структурните особености и символните полета на визуалния продукт и да използват критично полученото знание в собствената си творческа работа;

• да разбират и възпроизвеждат стиловите практики на на изкуствата и аналоговите медии при изграждане на визуален продукт;


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Необходимо е студентите да имат обща култура в областта на визуалните изкуства.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Понятие за Визуална Култура.
  2. Визуалната култура и визуалната комуникация в исторически контекст.
  3. Структурни принципи на визуалния образ/разказ при построения в аксонометрия и обратна перспектива. Конвенционалност и символизъм.
  4. Структурни принципи на визуалния образ/разказ през Ренесанса - (прото и ранен). Класическо изкуство и реклама.
  5. Структурни принципи на визуалния образ/разказ през Ренесанса - (зрял и късен). Класическо изкуство и реклама.
  6. Структурни принципи на визуалния образ/разказ през Ренесанса - Северен Ренесанс. Иконология и иконография. Иконоложки анализ на една картина/реклама.
  7. Концептуални и стилови особености на визуалната култура в епохата на Барока. Реклама и Барок.
  8. Метакомпозиции, анаморфи и оптически илюзионизъм. Оптически загадки и илюзии в рекламата.
  9. Предмодернизъм - Модернизъм - Постмодернизъм. Определение. Хронология и граници. Картини на света.
  10. Кризата на визуалния образ в епохата на модернизма. Стилове и школи: кубизъм, супрематизъм, абстракционизъм. Рекламата в школите на модернизма.
  11. Стилове и школи в модернизма и постмодернизма. Дадаизъм. Сюрреализъм. Рекламата в школите на модернизма.
  12. Стилове и школи в модернизма и постмодернизма. Попарт. Хиперреализъм. Концептуално изкуство. Рекламата в школите на пост/модернизма.
  13. Анализ на проект - (текущо оценяване).
  14. Анализ на проект - (текущо оценяване).
  15. Анализ на проект - (текущо оценяване).

Литература по темите:

• Berger, J. Ways of Seeing, BBC, Penguin, 1972

• Campbell G., Oxford Dictionary of Renaissance, Oxford University Press, USA, 2003

• Hauser A., The Social History of Art, vol. 1-4, Routledge, 1999

• Howells, R., Visual Culture: An Introduction, Blackwell Publishing Company, 2003

• Mirzoeff N., еd., An Introduction to Visual Culture (Routledge, 1999)

• Nauert Ch. G., Historical Dictionary of the Renaissance, Scarecrow Press, 2004

• Panofsky E., Meaning in the Visual Arts, Doubleday & Company, Inc., Garden City, NY, 1955

• Panofsky E., Perspective as Symbolic Form, Zone Books, 1993

• Panofsky E., Studies in Iconology: Humanistic Themes in the Art of the Renaissance,Icon Editions, 1972

• Sturgis, A.,Optical Illusions in Art, 1983

Средства за оценяване:

По време на семестъра студентите изготвят проект по зададена тема.