ADVB603 Художествено оформление (Art Direktor)
Анотация:
Курсът запознава студентите с работата на арт директора и неговите функции в рекламната агенция, художествено оформление на рекламата от идея до краен рекламен продукт. Студентите ще могат да работят в групи, за да създадат съвместно рекламни кампании по зададени проекти. Особено внимание ще се постави върху комуникирането на стратегически издържани реклами и рекламни кампании, насочени към строго определени целеви групи.
Преподавател(и):
Иван Христов
Описание на курса:
Компетенции:
1) Ще знаят:
- Основите на оформление на страницата за печат
- Основни видове художествено оформление
- Да различават добри и лоши примери на реклама
- Ролите на творческия екип и арт директора
- Да прилагат дизайнерски решения в цялостната рекламна кампания
2) Ще могат:
- Да говорят за идеи и професионално да представят работата си
- Да се държат професионално и да спазват срокове
- Да демонстрират основни умения за художествено оформление
- Да прилагат стратегията, идеята и визуалните комуникации в рекламата
- Да работят ефективно в екип
Предварителни изисквания:
-
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение. Ролите на творческия екип арт директор
- Рекламата – изкуство или наука
- Демографски и психографски данни за целевата аудитория
- Преглед и оценка на реклами от света
- Преглед и оценка на реклами от България
- Твърде много творчество или твърде малко
- Основни принципи на художественото оформление
- Работа с творческо задание
- Принципите на добрия дизайн
- Студентски презентации
Литература по темите:
• Арънсън, Елиът (2009). „Човекът – „социално животно“, издателство „Дамян Яков“
• Катранджиев, Христо (2008). „Методологически аспекти при разработване на рекламна кампания“, университетско издателство „Стопанство“ УНСС
• Котлър, Филип; Хескил, Дейвид; Лий, Нанси (2014). „Добри дела“, издателство „Сиела“
• Нелисен, Марк (2021). „Дарвин в супермаркета“, издателство „Колибри“
• Пинк, Даниъл (2011). „Изцяло ново мислене“, издателство „Изток – запад“
• Сегела, Жак (2004). „Холивуд пере най-добре“, издателство „Панорама“
• Фиск, Питър (2008). „Гениален маркетинг. Съвети и най-добри практики“, издателство „СофтПрес“
• Barry, Pete (2016). The Advertising Concept Book: Think Now, Design Later. Thames and Hudson Ltd
• Bell, Eugenia (2019). Paul Rand: Inspiration and Process in Design. Moleskine Books
• Mariani, Massimo (2019). What Images Really Tell Us: Visual Rhetoric in Art, Graphic Design. Hoaki
Средства за оценяване:
САМОСТОЯТЕЛНИ ПРОЕКТИ